Szczegółowe informacjeW praktyce opiekuńczo-wychowawczej o powodzeniu bądź porażce wychowawcy decyduje wiele zmiennych. Na efekt jego działań mają wpływ zarówno wiedza, jak i empatia, intuicja oraz umiejętności planowania i organizowania. W kursie przedstawiono rys historyczny pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, a także zagadnienia związane z organizacją placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz metodyką diagnozowania potrzeb podopiecznego. Uczestnicy dowiedzą się również, w jaki sposób wychowawca powinien organizować swoją pracę.
Cel kursu:
Po zakończeniu kursu uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu:
diagnozowania potrzeb podopiecznych,
planowania i metodycznego realizowania działań opiekuńczo-wychowawczych,
teoretycznych podstaw pracy opiekuńczo-wychowawczej,
organizacji instytucji, w których ma zastosowanie teoria opieki,
metod i technik pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Zawartość kursu:
Problematyka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
Zagadnienia potrzeb i metodyka ich zaspokajania
Prakseologiczne aspekty metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej