CeleCelem studiów jest wsparcie Ministerstwa Edukacji Narodowej w pracach związanych z odpowiednim wdrożeniem reformy oraz przygotowanie kadry kierowniczej do realizacji zadań wynikających z nowoczesnych tendencji zarządzania placówkami oświatowymi.
Szczegółowe informacjeAdresatami mogą być dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół podstawowych, gimnazjum, liceum, kandydaci na dyrektorów pracownicy nadzoru pedagogicznego, przedstawiciele samorządów gminnych, powiatowych itp.
Program studiów obejmuje m. in takie zagadnienia jak: przemiany współczesnej oświaty
prawo w oświacie a prawo pracy
dyrektor w zreformowanej szkole
praktyczne przygotowanie do doskonalenia nauczycieli w radzie pedagogicznej
wewnętrzne wspieranie jakości pracy szkoły i jej diagnoza
nowe zadania i sposób prowadzenia nadzoru pedagogicznego
rola i miejsce rodziców
techniki informatyczne w zarządzaniu
Opracowana tematyka i jej realizacja są zgodne z nowoczesnymi tendencjami szkolenia kadr kierowniczych. Realizacja programu oparta jest na stosowaniu metod aktywizujących w połączeniu z racjonalnym wykorzystaniem treści teoretycznych do wiedzy praktycznej. Program ten wiąże uczenie się w trakcie warsztatów z uczeniem się na miejscu pracy (przenoszenie i stosowanie wiedzy i umiejętności w praktyce).
Uczestnikom studiów gwarantujemy ćwiczenie poznanych metod poprzez aktywne uczenie się; wypracowanie sposobów wewnętrznego wspierania jakości pracy szkoły oraz zapoznanie się z wybranymi narzędziami i technikami diagnozy pracy szkoły; wyzwalanie inicjatyw w poszukiwaniu form twórczej pracy z samorządem i rodzicami oraz wykształcenie postaw menadżera oświaty realizującego cele dla ludzi za pomocą ludzi.