Technik przekazywania informacji zwrotnej (feedback) i prowadzenia rozmowy oceniającej z pracownikiem
Diagnozowania poziomu rozwoju pracownika – kompetencji i motywacji
Wytyczania celów rozwojowych dla pracownika
Skutecznych metod motywowania i budowania zaangażowania pracownik
Wdrożenie dekalogu osoby oceniającej
Wykształcenie i utrwalenie postaw:
Traktowania komunikacji jako najważniejszego menedżerskiego narzędzia przywódczego
Odpowiedzialności za jasną, zwięzłą i spójną komunikację
Akceptowania błędów popełnianych przez osoby i zespoły pod warunkiem wyciągania wniosków w celu zwiększenia kwalifikacji i zapobieżenia podobnym błędom w przyszłości
Przekonania o konieczności systematycznego feedbacku menedżerskiego
i budowania kultury feedbacku w organizacji i podległym zespole
Gotowości do osobistego modelowania i promowania oczekiwanych zachowań pracowniczych
Nastawienia na wykorzystanie każdej sytuacji zawodowej do zwiększania kompetencji – indywidualnego i zespołowego uczenia się
Metody pracy:
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Prezentacja PPT
Dyskusja
Test
Case study
Mini wykład
Scenki rodzajowe
Wykład interaktywny
Videofeedback - warsztat z wykorzystaniem kamery
Feedback trenera
Czas trwania:
14 godzin (2 dni)
Szczegóły programu:
I DZIEŃ:
Wprowadzenie do zajęć
Kluczowe kompetencje menedżera budujące jego sprawność w procesie oceniania pracowników
Metody i techniki skutecznej komunikacji menedżerskiej nastawionej na udzielanie motywującej informacji zwrotnej
Feedback jako kluczowa sprawność interpersonalna menedżera i wprowadzenie do prowadzenia rozmów oceniających
Menedżerskie narzędzia komunikacji z zespołem – „Expose szefa” i ”Trudne rozmowy menedżerskie”
II DZIEŃ:
Wybrane menedżerskie metody i narzędzia motywowania i budowania zaangażowania pracowników. Rozmowa oceniająca
Sporne problemy oceniania. Reguły , metody i procedury efektywnego oceniania pracowników
Praktyka rozmów oceniających - warsztat z użyciem kamery
Sesja podsumowująca
Inne informacje związane z planowanie zasobów ludzkich