Ocena i Audit Dostawcy w Przemyśle Motoryzacyjnym - Szkolenie
Szczegółowe informacjeGrupa docelowa
Adresaci szkolenia to: pracownicy działu zakupów oraz rozwoju dostawców, osoby uczestniczące w audytach realizowanych przez klienta, osoby odpowiedzialne za jakość, pracownicy działu jakości, pełnomocnicy, specjaliści ds. jakości, osoby wdrażające systemy jakości.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu Szkolenie może mieć formę szkolenia otwartego lub zamkniętego.
Program szkolenia Szkolenie praktyczne obejmuje:
Podstawowe wymagania w branży motoryzacyjnej:
Podejście Procesowe,
Ciągłe Doskonalenie,
PDCA
Wymagania standardu ISO/TS 16949 dotyczące zakupów i dostawców
Planowanie jakości (APQP) – znaczenie dla dostawców
Wymagania dostawców dla poddostawców czyli zależność Tire 1 i Tire 2
Interpretacja kluczowych składników PPAP:
a) FMEA
b) MSA,
c) Capability Study na bazie wymagań ISO/TS 16949,
Umowy z Klientem dla uzgodnienia PPAP w tym działań logistycznych
Ogólne zasady zatwierdzania części przy wdrożeniu do produkcji seryjnej
Wymagania wdrożenia systemów zarządzania u dostawców
Wybór dostawców - kryteria
Ocena dostawców - metody
Kontrola jakości dostaw – metody, zasady,
Zatwierdzanie produkcji próbnej – PPAP
Poziomy przedłożenia.
Status przedkładania i PSW.
komunikacja z klientem – wymagania ISO/TS
CSR - specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych dla dokumentacji PPAP.
Zasady przygotowania i przedkładania dokumentacji według wymagań podręcznika PPAP - przegląd zlecanych typowych dokumentów i ich zawartości.
Obowiązkowe i opcjonalne składniki PPAP
Monitorowanie i raportowanie jakości dostaw
Zasady współpracy z dostawcami usług (m.in. wg VDA 6.2)
Potrzeba prowadzenia auditów u dostawców – metody, podejścia, check-listy