Cele* Przybliżenie uczestnikom zasad tworzenia korespondencji biznesowej
* Zapoznanie ze sposobami postępowania z korespondencją
* Poznanie efektywnych narzędzi do tworzenia szablonów i wzorów
Szczegółowe informacjeUczestnicy nauczą się:
Najważniejszych form i rodzajów wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji biznesowej
Formalnych zasad układu i redagowania pism
Szablonów korespondencji przydatnych w ich działalności i przećwiczą pisanie wybranych rodzajów korespondencji
Program:
Rodzaje dokumentacji biurowej
Regulacje prawne dotyczące postępowania z dokumentacją
Techniki tworzenia pism
Ogólne zasady korespondencji
Zasady redagowania pism
Elementy pisma
Język korespondencji
Cele komunikacji pisemnej
Etapy tworzenia pisma
Styl, kompozycja, rozplanowanie pisma
Wybór i modelowanie tonu pisma
Redagowanie i składanie dokumentów
Zastosowanie stylów w dokumentacji - szybka zmiana wyglądu pism
Podstawowe zasady typograficzne
Nagłówek i stopka w dokumentach Worda
Specyfika korespondencji elektronicznej
Netykieta
Bezpieczeństwo poczty
Redagowanie tekstu na ekranie (mail, strony www)
Korespondencja wewnętrzna w firmie
Pełnomocnictwa, upoważnienia
Zaświadczenia, zawiadomienia
Protokoły
Sprawozdania, raporty, decyzje, umowy
Listy intencyjne, pisma przewodnie
Pisma okolicznościowe
Skróty i skrótowce stosowane w korespondencji
Metody szkoleniowe:
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Około 30 % czasu zajmuje omówienie przez trenera danego zagadnienia. Pozostałe 70% czasu jest przeznaczone na przećwiczenie przez uczestników poznanych umiejętności.
Każdy z omawianych punktów związany jest z ćwiczeniami, pozwalającymi na praktyczne opanowanie omawianych treści.
W czasie zajęć wykorzystujemy m. in. następujące metody pracy:
Elementy seminarium
Ćwiczenia praktyczne w małych grupach
Interaktywne gry symulacyjne w małych grupach
Analiza konkretnych przypadków
Wspólna dyskusja (technika "burzy mózgów")
Techniki kreatywne
Osoby prowadzące szkolenie, poprzez różne formy aktywności, dynamizują proces uczenia. Stosują również metaforę, anegdotę, przypowieści oraz konkretne przykłady z życia (z danej dziedziny), by pobudzać do rozwoju i uczynić szkolenie praktycznym.