Nowoczesna Korespondencja Biznesowa - Szkolenie

Więcej informacji

Nowoczesna Korespondencja Biznesowa - Szkolenie

  • Cele * Przybliżenie uczestnikom zasad tworzenia korespondencji biznesowej
    * Zapoznanie ze sposobami postępowania z korespondencją
    * Poznanie efektywnych narzędzi do tworzenia szablonów i wzorów
  • Szczegółowe informacje Uczestnicy nauczą się:
    • Najważniejszych form i rodzajów wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji biznesowej
    • Formalnych zasad układu i redagowania pism
    • Szablonów korespondencji przydatnych w ich działalności i przećwiczą pisanie wybranych rodzajów korespondencji
    Program:
    1. Rodzaje dokumentacji biurowej
    2. Regulacje prawne dotyczące postępowania z dokumentacją
    3. Techniki tworzenia pism
    4. Ogólne zasady korespondencji
    5. Zasady redagowania pism
      • Elementy pisma
      • Język korespondencji
      • Cele komunikacji pisemnej
      • Etapy tworzenia pisma
      • Styl, kompozycja, rozplanowanie pisma
      • Wybór i modelowanie tonu pisma
    6. Redagowanie i składanie dokumentów
      • Zastosowanie stylów w dokumentacji - szybka zmiana wyglądu pism
      • Podstawowe zasady typograficzne
      • Nagłówek i stopka w dokumentach Worda
    7. Specyfika korespondencji elektronicznej
      • Netykieta
      • Bezpieczeństwo poczty
      • Redagowanie tekstu na ekranie (mail, strony www)
    8. Korespondencja wewnętrzna w firmie
      • Pełnomocnictwa, upoważnienia
      • Zaświadczenia, zawiadomienia
      • Protokoły
      • Sprawozdania, raporty, decyzje, umowy
      • Listy intencyjne, pisma przewodnie
      • Pisma okolicznościowe
      • Skróty i skrótowce stosowane w korespondencji
    Metody szkoleniowe:
    Zajęcia mają charakter warsztatowy. Około 30 % czasu zajmuje omówienie przez trenera danego zagadnienia. Pozostałe 70% czasu jest przeznaczone na przećwiczenie przez uczestników poznanych umiejętności.

    Każdy z omawianych punktów związany jest z ćwiczeniami, pozwalającymi na praktyczne opanowanie omawianych treści.

    W czasie zajęć wykorzystujemy m. in. następujące metody pracy:

    • Elementy seminarium
    • Ćwiczenia praktyczne w małych grupach
    • Interaktywne gry symulacyjne w małych grupach
    • Analiza konkretnych przypadków
    • Wspólna dyskusja (technika "burzy mózgów")
    • Techniki kreatywne
    Osoby prowadzące szkolenie, poprzez różne formy aktywności, dynamizują proces uczenia. Stosują również metaforę, anegdotę, przypowieści oraz konkretne przykłady z życia (z danej dziedziny), by pobudzać do rozwoju i uczynić szkolenie praktycznym.
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

  • Skuteczna Komunikacja Uczestników Organizacji - Szkolenie

  • Centrum: Active Progress
  • Więcej informacji
  • Strategie i Metody Negocjacyjne w Praktyce - Szkolenie

  • Centrum: Active Progress
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - English for International Communicators

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Komunikacja Międzykulturowa

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Komunikacja i Public Relations w Biznesie

  • Centrum: Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Szkolenie - Trening umięjętności kierowniczych

  • Centrum: WSZiNS-Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych im. ks. Emila Szramka w Tychach
  • Więcej informacji
  • Zarządzanie społecznością lokalną

  • Centrum: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Więcej informacji