Newsletter, E-mail i Strony www Silne Contentem. Sztuka Komunikacji w Internecie. - Szkolenie
Szczegółowe informacjeJak mówić do klientów przez internet, aby chcieli nas słuchać? Jak przyciągnąć i utrzymać ich uwagę? Jak sprawić, by każdy klient z osobna poczuł się ważny i wyróżniony? A może moja witryna jest nudna, nieczytelna, mało przejrzysta i źle odbierana przez odwiedzających?
Czytanie na ekranie męczy. Teksty są raczej pospiesznie skanowane niż czytane. Internauci zasypywani codziennie dużą ilością e-maili stają się coraz bardziej znużoną i wybredną grupą odbiorców. Są niecierpliwi i jeśli szybko nie znajdą tego, co ich interesuje, nie czytają dalej.
Co więc zrobić, aby internauci zechcieli przeczytać nasz newsletter? Jak zbadać oczekiwania naszych czytelników i dobierać content? Jakie są aktualne trendy w zakresie budowy biuletynów elektronicznych i serwisów www?
Na szkoleniu uczymy redagowania jasnych, ciekawych, zwięzłych tekstów, zrozumiałych dla przeciętnego internauty. Dobierania ciekawej grafiki i tworzenia stron oraz mailingów zgodnie z zasadami eyetrackingu. Przedstawiamy techniki i sposoby zatrzymywania uwagi w internecie, które sprawiają, że internauta szybko znajduje na stronie lub w mailu to, czego szuka i chętnie zajrzy ponownie.
Tego właśnie dowiesz się dzięki szkoleniom ESSENTIS.
Rozwój umiejętności:
Budowy biuletynów elektronicznych przy wykorzystaniu najnowszych trendów
Poznania sposobów, jak internauci przeglądają strony w sieci (jakość versus ilość, skanowanie versus czytanie, eyetracking)
Zarządzania treścią i doboru contentu w odpowiedzi na potrzeby odbiorców, poprawnego łączenia contentu z grafiką i multimediami
Stosowania technik i narzędzi zwiększających atrakcyjność newslettera i mailingu
Redagowania i formatowania contentu w Internecie - od prototypu szablonu po kompletny serwis
Redagowania SEO (używania słów i fraz kluczowych szukanych w Google)
Targetowania treści względem audytorium, jej personalizacji
Mierzenia skuteczności i popularności publikowanych treści
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
Praktyczne ćwiczenia - praca w grupach: projektowanie wireframes i prototypy szablonów treści, redagowanie treści na podstawie wybranych branż, audyt treści
Case studies - najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
Quiz wiedzowy
Newsletter, e-mail i strony www silne contentem. Sztuka komunikacji w internecie.
Miejsce szkolenia: Warszawa.
Program szkolenia:
Dzień 1 godz. 9:00 – 16:30
Prowadzący: Artur Maciorowski
1. Poznaj swojego odbiorcę
ogólny profil czytelnika newslettera/internaty
kto jest moim czytelnikiem – wyobrażenia a badania:
oczekiwania i potrzeby informacyjne
sposoby poszukiwania i docierania użytkowników do treści
pomocne badania ilościowe
pomocne badania jakościowe
„metoda sortowania kart” - ćwiczenie
2. Budowa biuletynów elektronicznych
wpływ specyfiki internetu na sposób redagowania contentu
kluczowe aspekty redagowania treści:
układ treści
nawigacja
wartości dodane
reklama w newsletterze
aktualne trendy:
usability w newsletterach
koncepcja Web 2.0 a newsletter
streaming video
„Dobry” newsletter – case study
3. Praktyka redagowania treści
specyfika elektronicznej komunikacji
„pisać każdy może…” – omówienie klasycznych typów redaktorów w firmie
układ treści – wzorce i obyczaje internetowe
redagowanie informacji w sieci
case study – ustrukturyzowany wzorzec redagowania treści
corporate identity w e-mail marketingu
4. Technologia w służbie redaktora
„pudełkowe” systemy malignowe – przegląd rynku i funkcjonalności
pozyskiwanie i zarządzanie użytkownikami
kanały RSS jako narzędzie redaktorskie
5. Efektywność działań
skuteczność działań a koszty
monitoring popularności treści jako barometr rozwoju
pozyskiwanie treści z zewnętrznych źródeł – możliwości, zakres i koszty
Dzień 2 godz. 9:00 – 16:30
Prowadzący: Artur Maciorowski
1. Content w sieci
Treść a rodzaj projektu
Idea wireframes
Prototypowanie informacji (AI) w sieci
Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart”
Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu
Projektowanie procesów z uwzględnieniem celów projektów WWW (PR, branding, transakcja, komunikacja wewnętrzna, społeczności)
2. Praktyka redagowania treści
Półdekalog redaktora
Model „odwróconej piramidy”
Style komunikacji i redagowania treści
Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst)
Sztuka używania tabel, wypunktowań i sidebarów
Układ informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo
Formy contentu - raport, analiza, badanie ankietowe, webinar, e-learning, wideo etc.
Redaktor jako specjalista SEO - o czym trzeba pamiętać
3. Publikacja informacji w internecie
Wiarygodność www - budowa zaufania i wizerunku eksperta przez content
Koncepcja UCD, idea dostępności i użyteczności w obszarze informacji
Reklama i promocja na www – lokalizacja, formaty i specyfikacje, efektywność
Integracja z innymi formatami treści i mechanizmami (mikroblogi, serwisy i kanały wideo, widgety, kanały RSS, WIKI, aplikacje typu mash-up)
Pisz raz – powielaj wielokrotnie. Redagowanie treści poza serwisem
Personalizacja treści – czy warto? w jaki sposób? formy personalizacji
Best & Bad practicies – wzorce i antyprzykłady publikowania treści
4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking
Audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
Badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (fokusy, IDI, ankiety www), analityka webowa, interpretacja statystyk
Weryfikacja popularności contentu w sieci - przykłady narzędzi analityczno-badawczych w internecie
5. Trendy
Agregatory i alerty treści
Mobilny content - specyfika komórek i innych urządzeń przenośnych
Siła User-Generated-Content w sieci – content po etapie Web 1.0
Zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu)
Outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu