CelePodniesienie poziomu umiejętności rozpoznawania przyczyn konfliktów i czynników umożliwiających ich przezwyciężanie. Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów biznesowych poprzez negocjacje. Zwiększenie osobistej skuteczności w relacjach z klientami i współpracownikami. Podniesienie samooceny dzięki skutecznemu realizowaniu celów zawodowych i życiowych. Umocnienie swojej pozycji na rynku pracy dzięki stosowaniu technik negocjacyjnych podczas rozmów biznesowych.
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia:
1. Wartości i niebezpieczeństwa związane z sytuacją konfliktową:
• Struktura sytuacji konfliktowej;
• Eskalacja napięcia, pretensji, roszczeń;
• Indywidualne style reagowania na konflikt.
2. Proces negocjacji: • Istota procesu negocjacyjnego;
• Etapy negocjacji - szanse i zagrożenia dla przebiegu rozmów;
• Metody negocjacji i umiejętności ich doboru w różnych sytuacjach (twarde, miękkie, partnerskie);
• Osobowościowe predyspozycje do wyboru określonych technik negocjacyjnych (postawy agresywne, lękowe, asertywne).
3. Charakterystyka najczęstszych błędów i pułapek negocjacyjnych:
• Niesprawdzanie wiarygodności partnerów przed rozpoczęciem negocjacji właściwych (intencje partnerów, ich wypłacalność itp.);
• Uleganie lub prowokowanie wojny psychologicznej;
Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi