Więcej informacji
Negocjacje - Szkolenie
-
Szczegółowe informacje
Grupa docelowa: 1-12 osób
Uzyskane umiejętności:
- umiejętność opracowywania strategii negocjacyjnej w zależności od sytuacji
- umiejętność negocjowania w skali mikro i makro
- stosowanie w praktyce różnych technik negocjacyjnych
Opis:
Podczas szkolenia negocjacje uczestnicy uczą się określania celu oraz sporządzania strategii negocjacji w zależności od sytuacji. Warsztaty umożliwiają praktyczne ćwiczenie odpowiednich technik strategii negocjacyjnych także w odniesieniu do własnej osobowości, celu, charakteru i stylu pracy. Uczestnicy dowiadują się jak działać w sytuacji gdy mają zdecydowanie silniejszą a jak gdy maja słabszą niż oponent pozycję wyjściową. Zapraszamy na szkolenia Negocjacje handlowe.
poniżej dokładny Program Szkolenia Negocjacje
1. Przygotowanie do rozmów (negocjacje)
- poznanie partnera/przeciwnika rozmów
- nauka precyzowania zadań negocjacyjnych i celu negocjacji
2. Siadamy do stołu, czyli jak korzystać z technik negocjacyjnych (szkolenia negocjacje)
- rola pierwszego wrażenia - zasady budowania dobrego kontaktu z klientem/partnerem negocjacyjnym
- jak mówić i co mówić, aby być przekonującym i zdobyć zaufanie partnera negocjacyjnego
- ćwiczenia z komunikacji werbalnej:
- plan wypowiedzi
- treść negocjacji
- dobór słów
- układ słów
- sztuka zadawania pytań i uzyskiwania satysfakcjonujących odpowiedzi
- odpowiednie przedstawianie faktów
- rozwijanie umiejętności korzystania z przykładów
- dobieranie treści i sposobu mówienia do celu negocjacji rodzaju odbiorców
- ćwiczenie odpowiedniego stylu wypowiadania się podczas negocjacji:
- stosowanie odpowiednich form gramatycznych
- używanie pojęć i terminów
- analiza błędów i korygowanie nawyków językowych
- manieryzmy językowe
- ćwiczenia z komunikacji niewerbalnej:
- postawa ciała
- sposób poruszania się
- ton i siła głosu, ( ćwiczenie dykcji, modulacji i emisji głosu) gestykulacja
- tempo wymowy
- kontrola nad kontaktem wzrokowym
- wskazówki dotyczące wyglądu: ubioru, atrybutów, fryzury, itd.
- praca nad utrzymywaniem odpowiedniego wyrazu twarzy podczas negocjacji
- techniki wywierania wpływu
- techniki manipulacji ( jak z nich korzystać i jak się im nie dać)
- taktyki negocjacyjne, czyli jak radzić sobie z trudnymi przeciwnikami
- negocjacje z partnerem roszczeniowym
- negocjacje z partnerem atakującym
- negocjacje z partnerem niezdecydowanym
- negocjacje z partnerem niezaangażowanym i mało zainteresowanym
- techniki perswazji
3. Rozwijanie cech dobrego negocjatora (negocjacje szkolenia)
- określanie indywidualnego stylu negocjacyjnego uczestników
- określanie mocnych i słabych stron jeśli chodzi o umiejętności negocjacyjne uczestników
- praca nad uświadamianiem sobie własnych emocji towarzyszących negocjajom
- radzenie sobie z utratą motywacji w negocjacjach (sporządzanie listy czynników osłabiających i wzmacniających)
- rozwijanie asertywności negocjatora
- ćwiczenia z aktywnego słuchania, parafrazowania i klasyfikowania wypowiedzi partnera negocjacyjnego
4. Złote zasady prowadzenia negocjacji (szkolenia negocjacje)
- oddzielanie ludzi od problemu
- koncentracja na interesach
- opracowywanie możliwości korzystnych dla obu stron
- stosowanie obiektywnych kryteriów
5. Zakończenie negocjacji (szkolenia negocjacje)
- techniki negocjacyjne przydatne w fazie zamykania procesu negocjacji
- ćwiczenie umiejętność pozwalających zachęcać klientów/ partnerów negocjacyjnych do dalszej współpracy
6. Szkolenie Negocjacje jest zakończone sporządzaniem planu rozwoju dla każdego uczestnika (negocjacje szkolenia)
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia Negocjacje:
Między innymi:
- praca z kamerą
- praca w grupach
- gry i symulacje
- filmy szkoleniowe
- praca indywidualna związana z diagnozą możliwości i słabych stron uczestnika
- mini-wykłady (prezentacja Power-Point)
- udzielanie informacji zwrotnych
Czas trwania: 14 godzin/2dni
Więcej informacji
Inne informacje związane z komunikacja w biznesie
Centrum: Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego
Więcej informacji