Motywowanie przez Coaching - Skuteczne Stawianie Wyzwań Pracownikom - Szkolenie
CeleCelem szkolenia jest dostarczenie wiedzy nt. modeli motywacji i zasad motywowania, przedstawienie zasad budowania środowiska organizacyjnego umożliwiającego wykorzystanie potencjału pracowników i zespołów, poszerzenie narzędzi i metod kierowania stosowanych przez uczestników szkolenia.
Profil słuchacza / wymogiKadra menedżerska wszystkich szczebli, kierownicy projektów, koordynatorzy zespołów, osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji kierowniczych.
Szczegółowe informacjeProgram Szkolenia
MODUŁ I Natura procesów decyzyjnych i motywacyjnych człowieka
1.Mapa Motywacji
2.Tradycyjne podejście do motywowania: teorie motywacji ( Maslow, Herzberg, Mc Clelland, V.Vroom, Mac Gregor)
3.Nowoczesne podejście do motywowania: ujęcie systemowe (uwarunkowania zachowanie się człowieka w organizacji, kontrakt psychologiczny, kultura organizacyjna, przywództwo relacyjne)
4.Modelowe postawy i zachowania czyli co jest celem motywowania
MODUŁ II Motywowanie zespołu:
1.Znajomość zespołu jako warunek skutecznego wywierania wpływu na jego pracę
•Kryteria oceny efektywności zespołu
•Kryteria oceny morale zespołu ( poziom zaangażowania pracowników, świadomość celów i wartości oraz identyfikowanie się z nimi)
•Świadomość relacji jakie buduję ze współpracownikami – test FIBRO
2.Narzędzia skutecznego motywowania zespołu w sytuacjach trudnych:
•Praca pod presją
•Konflikt wartości
•Rezultat poniżej oczekiwań
3.Zabójstwo motywacji – najczęstsze błędy kadry kierowniczej
MODUŁ III Motywowanie pracowników:
1.Niezbędna wiedza o pracowniku
•Potencjał kompetencyjny – jak go rozpoznawać i uruchamiać
•Potrzeby pracownika – wymiary motywacji zadaniowej i motywacji osiągnięć
2.Narzędzia interwencji czyli jak wywołać zmianę zachowań
•Przekazywanie złych informacji: konstruktywna krytyka i reprymenda
•Przekazywanie dobrych informacji: dowartościowywanie, pochwała
•Mechanizm działania kar i nagród
MODUŁ IV Uczenie się – najważniejsza zdolność w przebiegu kariery
1.Uczenie się jako umiejętność
2.Style uczenia się dorosłych wg. A. Kolba
3.Dynamika rozwoju kompetencji – cykl uczenia się
MODUŁ V Coaching 1.Zasady przyprowadzania rozmów z pracownikami
2.Rodzaje komunikatów interwencyjnych w instrumentarium menedżera
3.Wdrażania do trudnych zadań oraz wspierania pracownika
•Zasady komunikacji perswazyjnej
•Komunikacja empatyczna
4.Struktura rozmowy coachingowej
•Techniki komunikacyjne niezbędne w roli coach;a
Wartość szkolenia:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
•Zastosować wiedzę o naturze motywacji w sytuacjach zawodowych.
•Dostosować sposób motywowania do danego pracownika.
•Utrzymywać stałą, wysoką motywację w zespole.
•Skutecznie stosować metodę podnoszenia poprzeczki.
•Przeprowadzać indywidualne rozmowy z pracownikami.
•Stawiać pracownikom wyzwania skutkujące ponadprzeciętnymi rezultatami.
•Kształtować środowisko pracy umożliwiające pracownikom uczenie się nowych zachowań.