Szkolenie przeznaczone dla kadry menadżerskiej, udział w szkoleniu gwarantuje poznanie czynników wpływających na motywacje,rozwój umiejętności motywowania oraz rozwój umiejętności otwartego przekazywania informacji zwrotnych.
IDEA SZKOLENIA:
Dla kogo?
„ABY MOTYWOWAĆ INNYCH, SAMI MUSIMY MIEĆ MOTYWACJĘ". Motywowanie jest niezbędne i stanowi podstawowy obowiązek każdego zwierzchnika w stosunku do bezpośrednich podwładnych, dlatego założeniem niniejszego projektu szkoleniowego jest:
1.Rozbudzenie świadomości i wewnętrznej motywacji kadry kierowniczej do podnoszenia poziomu własnych kompetencji menedżerskich.
2.Przedstawienie Koła kompasu jako narzędzia do diagnozy pracownika
3.Implementowanie motywatorów z Koła Kompasy do rzeczywistości firmy
4.Wykorzystanie już zdobytej wiedzy merytorycznej i praktycznych umiejętności do prowadzenia motywujących rozmów z pracownikiem:
5.Uświadomienie ogromnej siły wpływu postaw menedżera na efektywność i zaangażowanie podwładnych w realizacji nałożonych na nich zadań.
6. Udzielanie uczestnikom informacji zwrotnych na temat prezentowanych przez nich słabych i mocnych stron w motywowaniu.
7. Rozwijanie umiejętności elastycznego dopasowywania stylu zarządzania do poziomu kompetencji pracownika.
8. Wzmocnienie poczucia pewności w działaniu poprzez rozwój kompetencji menedżerskich czyli władza i wpływ na ludzi
Cel?
Cele główne :
- poznanie czynników wpływających na motywacje
- rozwój umiejętności motywowania
- rozwój umiejętności otwartego przekazywania informacji zwrotnych
Metody?
Zajęcia są prowadzone w formie warsztatowej. Uczestników nieustannie zachęca się do aktywności indywidualnej oraz zespołowej, poprzez różnorodne formy prowadzenia zajęć:
- mini wykłady
- zadania grupowe
- ćwiczenia określonych umiejętności w parach bądź małych grupach
- omówienie ćwiczeń i pracy na bezpośrednim doświadczeniu uczestników:
- omawiany jest motyw przewodni ćwiczenia
- analizowane są podobieństwa przebiegu ćwiczenia, sposobu jego wykonania, itd. do życia zawodowego
- formułowane są wnioski na przyszłość wynikające z ćwiczenia
- praca z arkuszami roboczymi
- odgrywanie scenek zaczerpniętych z realnej pracy
- nagrania kamerą wideo
Efekty?
Korzyści - naszym zdaniem uczestnicy warsztatów udoskonalą umiejętności:
- Prowadzenia rozmów z pracownikiem, które motywują pracowników do większego zaangażowania w realizację nałożonych na nich zadań.
- Prowadzenia trafnej i adekwatnej oceny zadań pracy pracowników z uwzględnieniem tego, co się pracownikowi udało zrealizować a co nie i jakie były tego przyczyny, celem zdiagnozowania przeszkód i ich wyeliminowania w przyszłości.
- Efektywnego wyznaczania celów rozwojowych dla pracownika w oparciu o trafnie zidentyfikowaną lukę kompetencyjną.
- Skutecznego monitorowania wyznaczonych celów
- Rola zespołu jako czynnika motywującego
- Wzbudzania inicjatywy do samorozwoju kompetencji w pracownikach.
Wniosek?
Ukończenie szkolenia gwarantuje wzrost skuteczności kierowania zespołem pracowników
ZAKRES SZKOLENIA:
I. Kompas motywacji jako narzędzie diagnozy czynników motywacyjnych
1. Rodzaje czynników motywacyjnych
2. Znaczenie czynników motywacyjnych w procesie zarządzania (planowanie, organizowanie, kierowanie, ocenianie)
- Planowanie i organizacja pracy,
- pracą zespołową (relacje pomiędzy pracownikami),
- relacją ze zwierzchnikiem,
- zadaniami i rolami pełnionymi w organizacji,
- rozwojem kompetencji,
-
czynnikami finansowymi.
II. Planowanie i organizacja pracy kierownika a czynniki motywacyjne w tym obszrze
- formułowanie celów i zlecanie zadań ,aby dojść do równowagi miedzy realistycznością i ambitnością tworzonych celów ,motywujące tworzenie celów i zadań
- kompetencje- pokazanie ze brak kompetencji może się przełożyć na spadek zaangażowania ( model kierowania sytuacyjnego Herseya i Blancharda)
- Warunki pracy -eksperyment Herzberga
- Pieniądze jako czynnik motywujący wg R.Darmona podział na 5 grup osób, którzy przypisują motywację motywom finansowym
III. Relacje z przełożonym -prowadzenie rozmów motywujących
- Docenianie, poświęcanie uwagi ( wyniki badań Labor Relations Institute)- zasady dowartościowania i udzielania pochwały
- Otwarta komunikacja -zasady i struktura udzielania informacji zwrotniej
- Władza a autorytet (władza - wywieranie wpływu ,autorytet- bycie przykładem )
- Umiejętność przekonywania - taktyki przekonywania .
IV. Motywacyjny dylemat menadżera ( kara czy nagroda) :
- motywujące i demotywujące formy karania i nagradzania pracowników
- udzielanie pomocy i wsparcia przez przełożonego,
- udzielanie konstruktywnej Krytyki -technika FUKO
- cztery stopnie egzekwowania - w przypadku nie wywiązywania się pracownika z powierzonych zadań
- ujawnianie uczuć przez przełożonego (rola spontanicznych reakcji w motywowaniu),
- relacje z pracownikiem w sytuacjach kryzysowych (przekształcenia, redukcje i zwolnienia, konflikty).
V. Indywidualne potrzeby pracownika -jak motywować ludzi o różnych potrzebach
- Charakterystyka osób o różnych potrzebach
- Sztuka odkrywania potrzeb u swoich pracowników w odniesieniu do teorii McClellanda i Masłowa
VI. Relacje w zespole jako czynnik motywujący
- Znaczenie współpracy i wzajemnego wsparcia• Czasem rywalizacji
- Świadomość swojego znaczenia i roli w grupie
VII. Jak motywować siebie ?
Podany czas i zakres szkolenia są przykładowe. Istnieje możliwość dostosowania ich do Państwa potrzeb.
CZAS TRWANIA: 2 dni po 8 godzin - 16 godzin