Menedżer Wspierający Zespół. Metody Opanowania Stresu - Szkolenie
Cele§ Rozwijanie zdolności do pełnienia ról kierowniczych
§ Doskonalenie umiejętności efektywnego porozumiewania się z pracownikami
§ Świadome kształtowanie własnego stylu kierowania
§ Konstruktywne radzenie sobie z sytuacją konfliktową w zespole
§ Inspirowanie ludzi do lepszej pracy
Szczegółowe informacjeStyle kierowania zespołem
§ Kontrakt psychologiczny w organizacji i jego znaczenie.
§ Diagnoza własnego stylu kierowania
§ Style kierowania zespołem pracowniczym
§ Style kierowania a charakter zespołu
§ Zorientowanie na ludzi a orientacja na zadania
Rozumienie procesów i sił działających w zespole
§ Główne kategorie interakcji w grupie
§ Dynamika zespołu pracowniczego – fazy rozwoju
§ Charakterystyczne zachowania pracowników w kolejnych fazach pracy zespołu
§ Role przyjmowane i pełnione przez członków zespołu
§ Dynamika zespołu a style kierowania czyli jaki styl na jakim etapie rozwoju zespołu
Dobra komunikacja jako czynnik wspierający rozwój pracowników
§ Cztery płaszczyzny analizy wypowiedzi - płaszczyzna rzeczowa, ujawnianie siebie, ujawnianie relacji wzajemnej, apel czyli słuchanie czworgiem uszu
§ Jak „Dorosły” z „Dorosłym” czyli wzmacnianie partnerskiej komunikacji w relacjach służbowych
Stres i jego mechanizmy.
· Czy możemy być wolni od stresu?
· Źródła napięć: przeszkody, przeciążenie, „trudne osoby”, zagrożenia, straty, i in.
· Wpływ stresu na aktywność człowieka – poziomy stresu.
· Indywidualne reakcje na sytuacje trudne. Sposoby reagowania na sytuacje trudne na poziomie ciała, uczuć, myśli i zachowań.
Psychologiczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem.
· Czy jest osobowość „odporna” na stres?
· Stres a choroby psychosomatyczne. Wpływ stresu na zdrowie.
· Temperamentalne uwarunkowania odporności na stres.
· Czy to prawda, że jak myślisz, tak się czujesz?
· Poznawcze uwarunkowania odporności na stres.
Strategie radzenia sobie ze stresem
· Konstruktywne mechanizmy kontroli stresu .
· Optymiści żyją dłużej.
· Główne techniki relaksacyjne.