Media Relations w Praktyce - Szkolenie

Więcej informacji

Media Relations w Praktyce - Szkolenie

  • Cele * Praktyczne wykorzystanie narzędzi MR w pracy
    * Rozwój umiejętności prowadzenia polityki Pro Media
    * Wykorzystanie kontaktu z mediami w budowaniu wizerunku Instytucji
    * Poprawa komunikacji instytucji z otoczeniem społecznym
    * Wzrost świadomości pracowników jako osób odpowiedzialnych za wizerunek instytucji
  • Szczegółowe informacje Czas trwania: 2 dni (14 godz.)

    Program:
    1. Współpraca z mediami
      • Nasze cele i metody
      • Typowanie redakcji i dziennikarzy
      • Polityka redakcyjna
      • Punkty wspólne i rozbieżne w kontaktach biznesowo-dziennikarskich
    2. Piszemy do mediów
      • Dlaczego to ważne ?
      • Jak pisać - poradnik depeszowca
      • Zasady współpracy z mediami elektronicznymi i tradycyjnymi
      • Informacje bieżące dla prasy - biuletyny i newslettery
        • Ćwiczenie: Pisanie notatek prasowych
      • Cechy dobrej informacji prasowej i najczęściej popełniane błędy, dotyczące struktury notatki i jej zawartości
        • Ćwiczenie: Test poprawności. Analiza i porady językowe
      • Wywiad prasowy
      • Wybrane techniki odpowiedzi na trudne pytania
        • Ćwiczenie: Udzielamy wywiadu dziennikarzowi
      • Co poza notatką (opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany)
    3. Organizacja konferencji prasowej
      • Konferencja reporterska, briefing, przyjęcie prasowe
      • Skuteczne przemawianie
      • Stwarzanie pozytywnego wizerunku
      • Retoryka i erystyka, czyli POTĘGA słów
        • Ćwiczenie: Przygotowanie konferencji prasowej
    4. Współpraca z dziennikarzami radiowymi i telewizyjnymi
      • Co jest ważne dla radia, co dla telewizji ?
      • Wywiad radiowy, wywiad telewizyjny
      • Trema i przygotowanie mentalne
      • Szanse i pułapki dla osób występujących w radiu i TV
        • Ćwiczenie: Praca z kamerą i mikrofonem
    5. Prezentacje
      • Reguły ponadczasowe
      • Narzędzia retoryczne
      • Przygotowanie prezentacji - cele, odbiorcy, środki
        • Ćwiczenie: Przygotowanie prezentacji i jej przedstawienie
    6. Dialog, czyli najlepsza, ale i najtrudniejsza forma komunikacji
      • Postrzeganie siebie (swojej firmy) z perspektywy drugiej osoby
      • Zrozumienie drugiej strony
      • Nawiązywanie dialogu
    7. Działanie w sytuacji kryzysowej
      • Rodzaje i uczestnicy kryzysów
      • Co to jest plan sytuacji kryzysowej ?
      • Zasady zachowania się w sytuacji kryzysowej ?
        • Ćwiczenie: Symulacja kryzysu i plan przeciwdziałania kryzysowi
    8. Zakończenie - ustalanie listy kontaktów z dziennikarzami i redakcjami
      • Dobór dziennikarzy zgodny z naszymi celami
      • Po nitce do kłębka, czyli jak szybko docierać do mediów
    9. Indywidualne konsultacje (jeśli po pierwszym dniu szkolenia uczestnicy sobie tego zażyczą). Czas - max. 60 minut
Więcej informacji

Inne informacje związane z public relations 2

  • Studia I Stopnia Licencjackie - Reklama i Public Relations - kierunek Kulturoznawstwo

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządania Ochroną Pracy w Katowicach (WSZOP)
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Marketing w Przedsiębiorstwie

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - E-biznes - Internetowe Kampanie Reklamowe

  • Centrum: WSTI-Wyższa Szkoła Technologii Informatycznych w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Kurs - Prognozowanie sprzedaży

  • Centrum: WSEA-Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu
  • Więcej informacji
  • Motywowanie w Sprzedaży - Szkolenie dla Firm

  • Centrum: IDEA Trainer House
  • Więcej informacji
  • Szkolenie Sprzedażowe dla Firm

  • Centrum: IDEA Trainer House
  • Więcej informacji
  • Negocjacje Handlowe - Szkolenie dla Firm

  • Centrum: IDEA Trainer House
  • Więcej informacji