Szczegółowe informacjeSzkolenie skierowane jest do pracowników działów public relations oraz marketingu. Głównym celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności pracowników PR oraz marketingu w tworzeniu kampanii informacyjnych opierających się na komunikatach prasowych. Trenerzy nauczą uczestników kursu jak reagować na trudne pytania i unikać sytuacji pozornie nie do przewidzenia. Uczestnicy poznają efektywne techniki pozyskiwania przychylności mediów. Istotnym elementem szkolenia jest doskonalenie umiejętności wystąpień przed kamerą poprzez symulacje wystąpień w radiu i telewizji.
Program szkolenia
1. Podstawowe informacje o Media Relations
Czym są media?
Charakterystyka poszczególnych mediów
prasa, telewizja, internet, radio
Zrozumieć potrzeby mediów i dziennikarzy
Kreowanie informacji dla mediów
2. Organizacja kontaktów z mediami
Budowanie baz dziennikarzy
Prawo prasowe
Organizacja biura prasowego w firmie
Organizacja konferencji prasowych, briefingów
3. Praktyczne aspekty współpracy z mediami
Monitoring mediów
Wystąpienie publiczne
praca z kamerą
Przygotowanie dobrej informacji prasowej oraz materiałów dla dziennikarzy
Jak utrzymać dobre kontakty z mediami
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin