Szkolenie prowadzone w formie gry, które umożliwia przeprowadzenie treningu menedżerskiego
w zakresie zarządzania organizacją i integracji zespołu.
W grze uczestnicy mogą wykazać się znajomością zasad zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach silnej konkurencji rynkowej i wręcz burzliwych zmian
w otoczeniu organizacji.
Uczestnicy mają praktyczną możliwość wykorzystania posiadanej wiedzy z zakresu zarządzania: strategicznego, taktycznego, operacyjnego.
Forma warsztatowa umożliwia praktyczne wdrożenie teorii w sytuacji niepewności oraz ryzyka bez ponoszenia realnych konsekwencji. Umożliwia także dzielenie się doświadczeniami i wiedzą z innymi uczestnikami. Decyzje mogą być podejmowane przez jedną lub wiele osób – warunkuje to przyjęty model zarządzania, który jest weryfikowany podczas gry.
Gra kształtuje i utrwala nawyki wykorzystywania różnych kompetencji. Uczestnicy mają więc za zadanie podejmować kluczowe decyzje dotyczące: nakładów finansowych, inwestycji w personel, poziomu zapasów, cen, kształtowania strategii sprzedaży, podejmowania prób wpływania na popyt i podaż itp.
Gra ma również charakter interakcyjny – wynik końcowy zależy od decyzji podjętych przez konkurencję. Tym samym umożliwia szybką ocenę trafności decyzji własnych i konkurencji.
Gra zawiera wiele elementów psychologiczno – socjologicznych zdefiniowanych głównie poprzez kompetencje. Jest również dobrym narzędziem diagnozowania sprawności działania i może służyć
do analizy popełnianych błędów lub mało efektywnych decyzji. Ujawnia także predyspozycje uczestników
do roli lidera.
Tematyka:
Tematyka uzależniona jest od rodzaju kompetencji, na które gra jest ukierunkowana. Mogą to być np.:
- komunikacja
- budowanie zespołu
- zarządzanie czasem własnym i zespołu
- zarządzanie zespołem