Cele* zdobycie wiedzy z zakresu wykorzystywania różnorodnych strategii, form i
narzędzi marketingowych w biznesie międzynarodowym,
* zrozumienie problemów i uwarunkowań marketingu międzynarodowego na tle
procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw,
* poznanie strategii pomocnych przy tworzeniu planu marketingowego,
* zdobycie umiejętności opracowania planu marketingowego wejścia produktu
na rynki zagraniczne i działania na nich firmy.
Profil słuchacza / wymogiWszyscy zainteresowani.
Szczegółowe informacjePod pojęciem marketingu międzynarodowego rozumie się wszelkie działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorstwo poza granicami kraju, mające na celu kształtowanie produkcji i obrotu towarowego oraz usług, w taki sposób, aby zaspokoić potrzeby jego uczestników i wygrać z konkurentami na tych rynkach. Podejmowane w ramach marketingu międzynarodowego działania obejmują planowanie i realizację koncepcji marketingu-mix w skali międzynarodowej, tj. rozpoznanie potrzeb zagranicznych nabywców, rozwój produktów i opakowań, decyzje cenowe, wybór kanałów dystrybucji i promocji.
Zawartość kursu:
Międzynarodowe uwarunkowania marketingu jako element planu marketingowego przedsiębiorstwa
Formy działania przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym i czynniki warunkujące ich wybór
Strategie działania przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych