CeleCelem specjalności jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej marketingu internetowego z uwzględnieniem zasad nowoczesnego zarządzania marketingowego, społecznych uwarunkowań marketingu internetowego oraz wykształcenie umiejętności projektowania i realizowania strategii reklamowych w Internecie. Ponadto absolwent specjalności oprócz znajomości tradycyjnych zagadnień zarządzania i marketingu będzie przygotowany do projektowania instrumentów komunikacji reklamowej przy użyciu grafiki, fotografii oraz animacji komputerowej.
Szczegółowe informacjeMarketing internetowy to promocja towarów i usług, docierająca zarówno do bieżących, jak i potencjalnych klientów. Promocja ta jest prowadzona online, przy użyciu narzędzi internetowych i może obejmować sprzedaż, reklamę, budowanie wizerunku marki, badania marketingowe oraz obsługę klienta. Poprzez marketing internetowy można wspierać swoje bieżące działania w tej dziedzinie. Internetowe narzędzia marketingowe - takie jak poczta elektroniczna i listy wysyłkowe, reklama online, biuletyny elektroniczne, programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe oraz dobrze zaprojektowany serwis internetowy - pozwalają na bardziej interaktywną komunikację, niż tradycyjne metody promocji. Narzędzia te pomagają gromadzić dane o klientach, a następnie wykorzystywać je do prezentowania zindywidualizowanych informacji o firmie i jej produktach
W programie specjalności m.in.: • E-biznes
• Marketing internetowy w wyszukiwarkach (formy reklamy w wyszukiwarkach, cele działań marketingowych, metody działań marketingowych, ocena efektywności kampanii, źródła sukcesu)
• Reklama internetowa (planowanie i przeprowadzanie kampanii w internecie - niezależnej lub wspieranej przez reklamę tradycyjną; formy przekazu online, korzyści i ograniczenia; charakterystyka polskich internautów i ich reakcji na reklamę w sieci, wykorzystanie nowych narzędzi reklamy internetowej: e-gadżety, flashmob, gry internetowe, konstruowanie skutecznego przekazu online, skuteczne wykorzystanie e-mailingu, określanie profilu klienta online, pozycjonowanie oferty firmy w wyszukiwarkach, korzystanie z różnych typów banerów internetowych)
• Projektowanie i zarządzanie serwisami internetowymi