Lojalność i Zaangażowanie Pracowników, Czyli Jak Zbudować System Motywacyjny Firmy - Szkolenie
Szczegółowe informacjeSzkolenie uwzględnia aktualną sytuację na rynku pracy i jest skierowane do menedżerów zarządzających zespołami pracowniczymi oraz do pracowników działów HR mających wpływ na politykę personalną w organizacji.
Celem warsztatu jest poznanie i nauczenie się:
jak rozpoznać lojalnych pracowników, czyli na kogo można liczyć w czasach recesji
stosowania czynników mających wpływ na lojalność pracowników
odpowiedniego oddziaływania na pracowników z poziomu organizacji i również z poziomu bezpośredniego przełożonego
Program szkolenia: 1. Lojalność w teorii i praktyce, czyli jak odróżnić lojalnych pracowników od nielojalnych:
z punktu widzenia podwładnych i z punktu widzenia szefów
cechy lojalnego pracownika
jak długo można być lojalnym?
jak rozpoznać w organizacji pracowników nielojalnych, nie wiążących przyszłości z naszą organizacją?
2. W jaki sposób badać lojalność pracowników – techniki:
lojalność na podstawie danych liczbowych z dokumentów administracji personalnej
badanie satysfakcji pracowników w firmie
ankiety odejścia pracowników z organizacji
3. Związek pomiędzy motywacją a lojalnością pracowników
rola motywowania w organizacji
motywatory materialne oraz pozamaterialne
korzyści ze stosowania motywatorów pozamaterialnych
podział czynników motywacyjnych w zależności od stanowisk
czy system może motywować równie skutecznie, jak zarząd?
czynniki zadowolenia i niezadowolenia z pracy
4. Czynniki pozwalające zatrzymać pracowników w firmie - po stronie organizacji oraz po stronie bezpośredniego przełożonego:
rola komunikacji firmowej w kształtowaniu postaw pracowniczych
w jaki sposób bezpośredni przełożony może zwiększyć swój wpływ na lojalność podwładnych
sens przygotowywanie indywidualnych programów lojalnościowych
autoanaliza SWOT, czyli co ja jako menedżer mogę zrobić, aby zapobiec odchodzeniu