CeleSpecjalistyczny kurs przeznaczony dla osób, które interesują się tematyką psychologii pracy, zarówno z powodów zawodowych, jak i prywatnie. Dostarcza wiedzy z zakresu zarządzania personelem, rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy, radzenia sobie ze stresem, planowania pracy i zarządzania czasem. W materiałach omówiono szczegółowo zasady przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji kandydatów do pracy oraz prowadzenia rozmów oceniających. Poruszana w kursie tematyka pozwala w pełni zrozumieć, jak dużą rolę odgrywa w każdym przedsiębiorstwie tzw. kultura organizacyjna.
Szczegółowe informacjeZalety Kursu
liczne, z życia wzięte przykłady
przystępny język
informacje na temat różnic kulturowych i ich wpływu na zachowania biznesowe
efektywny system powtórek
opieka doświadczonego nauczyciela
Długość Kursu i Cena
długość kursu: 14 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)
Program kursu
* Lekcja 1
Ogólne wiadomości z zakresu psychologii i socjologii pracy
Wprowadzenie w problematykę – czym zajmuje się psychologia i socjologia pracy i jakie
są między nimi różnice. Podstawowe problemy, jakimi zajmują się specjaliści ds.
psychologii i socjologii w przedsiębiorstwie. Od czego zależy efektywność pracowników.
Wykorzystywane techniki i narzędzia – testy psychologiczne... ale nie tylko.
* Lekcja 2
Zarządzanie zasobami ludzkimi czy zarządzanie kadrami
Polityka personalna przedsiębiorstwa. Dobór pracowników – jak znaleźć odpowiednich
ludzi. Metody doboru personelu – czy rozmowa kwalifikacyjna pozwala nam sprawdzić
kandydatów. Ocena wykonywania zadań. Szkolenia i doskonalenie pracowników – badanie
potrzeb szkoleniowych i ocena efektywności szkoleń.
* Lekcja 3
Motywowanie do pracy
Czy ludzie są z natury leniwi. Czy pracownik zadowolony z pracy bardziej się angażuje.
Czynniki motywujące ludzi do pracy – czy chodzi tylko o pieniądze. Praktyki zwiększające
motywację pracowników.
* Lekcja 4
Przywództwo i zarządzanie
Psychologiczne właściwości dobrego szefa. Umiejętności menedżerskie i przywódcze –
kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna – konieczność czy moda. Czy
kierownicy, którzy liczą się z pracownikami, mogą być skuteczni. Style kierowania.
Dlaczego menedżerowie chcą wszystko zrobić samodzielnie. Partycypacja, delegowanie
zadań.
* Lekcja 5
Stres w pracy
Co powoduje stres w pracy. Wypalenie zawodowe – jak sobie pomóc. Rozpoznawanie
symptomów stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem. Rodzina – pomoc czy przeszkoda.
* Lekcja 6
Patologie w przedsiębiorstwach
Miejsce czynu: praca; oskarżony: pracownik. Rodzaje niewłaściwych zachowań
pracowników i przyczyny występowania tych zachowań. Hodowla patologii: jak
organizacja może się przyczynić do powstawania szkodliwych zachowań pracowników.
Pracoholizm – promować czy zwalczać, powód do dumy czy zaburzenie.
* Lekcja 7
Konflikty i ich rozwiązywanie
Czy konflikty mogą się do czegoś przydać. Przyczyny powstawania konfliktów w
przedsiębiorstwach. Fazy rozwoju konfliktów – eskalacja. Klimat organizacji. Jak można
zarządzać konfliktem – sposoby radzenia sobie z konfliktami. Twój styl rozwiązywania
konfliktów.
* Lekcja 8
Psychologia zespołu pracowniczego
Dlaczego 2 + 2 = 5, czyli o efekcie synergii w zespole. Grupa w terenie, czyli o metodach
budowania zespołu. Kto jest kim, czyli o rolach zespołowych. Struktura zespołu.
Kierowanie zespołem pracowniczym.
* Lekcja 9
Komunikacja w przedsiębiorstwie
Asertywność przynosi efekty również w miejscu pracy – komunikowanie się w sytuacjach
trudnych i konfliktowych. Nie tylko to co słychać – język ciała i zależności przestrzenne.
Tworzenie odpowiedniego wizerunku. Nie tylko co, ale jak mówić – wystąpienia publiczne i
prowadzenie zebrań. Komunikowanie w kryzysie.
* Lekcja 10
Kultura a organizacja
Czym jest kultura organizacyjna. Dlaczego kultura organizacyjna jest istotna. Funkcja
kultury organizacyjnej. Pozytywne i negatywne wpływy kultury organizacyjnej. Kultura
narodowa – praca w przedsiębiorstwach międzynarodowych. Różnice kulturowe a
zachowania w biznesie.
* Lekcja 11
Twórczość w miejscu pracy
W jaki sposób można wykorzystać twórcze myślenie w zarządzaniu. Twórcze
rozwiązywanie problemów – czy można się go nauczyć. Metody rozwiązywania
problemów.
* Lekcja 12
Planowanie pracy – zarządzanie czasem
Czy czasem da się zarządzać. Dlaczego odwlekamy wykonanie zadań na ostatnią chwilę.
Cele a efektywność działań – zarządzać przez cele. Wydajność pracowników w ciągu dnia.
Rola przerw i zakłóceń. Czy jesteś „skowronkiem”, czy „sową” – rytmy chronobiologiczne.
Reguły i zasady zarządzania czasem. Organizacja spotkań i narad.
* Lekcja 13
Zachowania konsumenckie
Wyprodukowaliśmy... i co dalej. Rola marketingu we współczesnym przedsiębiorstwie.
Wszyscy jesteśmy konsumentami – psychologia nabywcy. Jak odbieramy reklamy –
projektowanie działań promocyjnych. Rola badań marketingowych. Psychologiczne
aspekty komunikacji z rynkiem.
* Lekcja 14
Gdy przychodzi się rozstać
Zagrożenie utratą pracy. Outplacement – fanaberia czy konieczność. Jak rozmawiać ze
zwalnianym pracownikiem. Psychospołeczne konsekwencje utraty pracy. Przygotowanie
do poszukiwania nowego zatrudnienia.