* Zdobycie umiejętności korzystania z metod analizy strategicznej
* Ocenę własnych praktyk w dziedzinie kierowania, w celu zapewnienia wdrażania strategii
* Poznanie odpowiednich mechanizmów komunikacji w organizacji
* Nabranie pewności w roli lidera, osoby potrafi ącej przekonać i zaangażować pracowników do realizacji obranej strategii
PraktykiSzkolenia zamknięte
Nie ma lepszego podejścia do rozwoju kompetencji i umiejętności niż podejście systematyczne i poparte analizą deficytu w stosunku do potrzeb i wymagań na poszczególnych stanowiskach. Efektywny cykl nauki to znacznie więcej niż tylko sekwencja czynności, to przede wszystkim projektowanie dedykowanych programów oraz badanie skuteczności realizowanych działań. Szkolenie prowadzone przez trenera – specjalistę w dziedzinie zarządzania strategicznego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się i będą mieli okazję przetestować metody i narzędzia zarządzania strategicznego. Ćwiczenia i studia przypadków bazują na rzeczywistych sytuacjach, z którymi uczestnicy spotykają w codziennej pracy. Atmosfera otwartości oraz doświadczenie trenera - praktyka, zachęcają uczestników do wymiany doświadczeń i dyskusji.
Profil słuchacza / wymogi■ Dyrektorów firm, członków zarządu i innych osób zaangażowanych w tworzenie i realizowanie strategii
■ Dyrektorów działów strategii i działów rozwoju
■ Dyrektorów działów komunikacji i marketingu
■ Kadry kierowniczej, której potrzebna jest wiedza na temat zarządzania strategicznego
Szczegółowe informacjeOpis szkolenia:
Chcąc osiągnąć sukces w zarządzaniu firmą trzeba sformułować i zrealizować jej strategię. Zarządzanie organizacją z jasno określoną i konsekwentnie wdrażaną strategią to główne zadanie osoby kierującej firmą. Znajomość i rozumienie narzędzi strategicznej analizy, technik analizy rynku i konkurencji, mechanizmów scenariuszowych i prognozowania jest niezbędna w procesie budowania strategii firmy. Kluczem do skutecznego zarządzania strategicznego jest komunikacja strategii wewnątrz organizacji. Jest ona niezbędna do zapewnienia zrozumienia założeń i celów strategii oraz pozyskania prawdziwego zaangażowania pracowników w proces jej realizacji.
Program:
1. Analiza i przewidywania wpływu zmian, które mają miejsce w otoczeniu firmy:
Bieżące zmiany w otoczeniu ekonomicznym
Wzrastające wymagania konsumentów i klientów
Przyspieszenie zjawiska globalizacji działalności firm i wzrost konkurencyjności związany z wprowadzeniem nowych technologii
Wpływ handlu przez Internet: czy doprowadzi do zaburzeń handlu innymi kanałami dystrybucji?
Firma ludzi i firma ekologiczna: coraz twardsze przepisy prawne dotyczące ochrony konsumenta i ochrony środowiska
Analiza firmy w kontekście zmian w jej otoczeniu: analiza sił Portera