Kurs - Specjalista ds. rachunkowości

Więcej informacji

Kurs - Specjalista ds. rachunkowości

  • Cele Kurs przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć kwalifikacje zawodowe potrzebne do samodzielnego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Materiały zawierają informacje na temat poszczególnych sprawozdań finansowych, takich jak: bilans, rachunek zysków i strat oraz informacja dodatkowa. Kurs umożliwia opanowanie ewidencji aktywów trwałych, inwestycji krótkoterminowych, rozrachunków, kosztów oraz kapitałów, funduszy i rezerw. Dostarcza także wiedzy niezbędnej do ustalenia wyniku finansowego oraz sporządzania sprawozdań z działalności jednostki i z przepływu środków pieniężnych. Materiały zawierają informacje na temat poszczególnych sprawozdań finansowych, takich jak: bilans, rachunek zysków i strat oraz informacja dodatkowa. Kurs umożliwia opanowanie ewidencji aktywów trwałych, inwestycji krótkoterminowych, rozrachunków, kosztów oraz kapitałów, funduszy i rezerw. Dostarcza także wiedzy niezbędnej do ustalenia wyniku finansowego oraz sporządzania sprawozdań z działalności jednostki i z przepływu środków pieniężnych.
  • Profil słuchacza / wymogi Kurs przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć kwalifikacje zawodowe potrzebne do samodzielnego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
  • Szczegółowe informacje Zalety Kursu
    • przystępne objaśnienie zagadnień, poparte praktycznymi przykładami
    • zaznajomienie z wykorzystaniem w rachunkowości arkusza kalkulacyjnego
    • efektywny system powtórek
    • opieka doświadczonego nauczyciela
    • możliwość przystąpienia do egzaminu organizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Poznaniu
    Długość Kursu i Cena
    • długość kursu: 14 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
    • średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
    • opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)

    Zalety kursu

        * przystępne objaśnienie zagadnień, poparte praktycznymi przykładami
        * zaznajomienie z wykorzystaniem w rachunkowości arkusza kalkulacyjnego
        * efektywny system powtórek
        * opieka doświadczonego nauczyciela
        * możliwość przystąpienia do egzaminu organizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Poznaniu

    Długość kursu i cena

        * długość kursu: 14 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
        * średni czas nauki: 15-30 minut dziennie

    Program kursu

        * Pakiet 1 – lekcje 1-2

          Ewidencja aktywów trwałych
          1. Wartości niematerialne i prawne
          2. Rzeczowe aktywa trwałe
          3. Należności długoterminowe
          4. Inwestycje długoterminowe
          5. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe

        * Pakiet 2 – lekcje 3-4

          Ewidencja inwestycji krótkoterminowych
          1. Obrót środkami pieniężnymi
          2. Środki pieniężne w kasie
          3. Środki pieniężne na rachunkach bankowych
          4. Kredyty bankowe
          5. Inne środki pieniężne
          6. Krótkoterminowe papiery wartościowe

        * Pakiet 3 – lekcje 5-6

          Ewidencja rozrachunków
          1. Pojęcie i klasyfikacja rozrachunków
          2. Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
          3. Rozrachunki publiczno-prawne
          4. Rozrachunki z pracownikami
          5. Pozostałe rozrachunki
          6. Roszczenia

        * Pakiet 4 – lekcje 7-8

          Ewidencja obrotu materiałami
          1. Pojęcie materiałów oraz ich klasyfikacja
          2. Wycena materiałów
          3. Organizacja ewidencji materiałów
          4. Ewidencja i rozliczanie zakupu materiałów
          5. Dokumentacja i ewidencja rozchodu materiałów

        * Pakiet 5 – lekcje 9-10

          Ewidencja obrotu towarowego
          1. Ogólne zasady ewidencji towarów
          2. Ewidencja zakupu towarów
          3. Ewidencja towarów w fazie składowania
          4. Towary w działalności gastronomicznej
          5. Ewidencja sprzedaży towarów
          6. Sprzedaż komisowa

        * Pakiet 6 – lekcje 11-12

          Ewidencja, rozliczanie i kalkulacja kosztów
          1. Istota i podstawowe klasyfikacje kosztów
          2. Zasady rachunku kosztów
          3. Układ rodzajowy kosztów oraz rozliczanie kosztów według miejsca powstawania i produktów
          4. Rozliczenia międzyokresowe kosztów
          5. Istota i rodzaje kalkulacji produktów pracy

        * Pakiet 7 – lekcje 13-14

          Ewidencja obrotu produktami pracy
          1. Istota i klasyfikacja produktów pracy
          2. Ewidencja produktów w fazie wytwarzania, składowania oraz ich wycena
          3. Ewidencja produktów w fazie zbytu

        * Pakiet 8 – lekcje 15-16

          Przychody i podatki
          1. Ewidencja sprzedaży produktów, usług i towarów
          2. Przychody i koszty finansowe
          3. Pozostałe przychody
          4. Dotacje i podatki

        * Pakiet 9 – lekcje 17-18

          Ewidencja kapitałów, funduszy i rezerw
          1. Kapitały (fundusze) własne i ich klasyfikacje
          2. Fundusze obce
          3. Fundusze specjalne
          4. Rezerwy
          5. Przychody przyszłych okresów

        * Pakiet 10 – lekcje 19-20

          Ustalanie wyniku finansowego
          1. Pojęcie wyniku finansowego i czynniki kształtujące jego wielkość
          2. Zasady ustalania wyniku finansowego
          3. Podatek dochodowy
          4. Ewidencja i rozliczanie wyniku finansowego

        * Pakiet 11 – lekcje 21-22

          Sprawozdawczość finansowa – część I
          1. Pojęcie i cel sprawozdawczości finansowej
          2. Charakterystyka poszczególnych sprawozdań
          - bilans
          - rachunek zysków i strat
          - informacja dodatkowa jako element sprawozdania finansowego

        * Pakiet 12 – lekcje 23-24

          Sprawozdawczość finansowa – część II
          1. Sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych
          2. Sprawozdanie z działalności jednostki
          3. Pojęcie i zakres skonsolidowanych sprawozdań finansowych
          4. Metody konsolidacji
          5. Badanie sprawozdania finansowego

        * Pakiet 13 – lekcja 25

          Podstawy Excela – część 1
          Uruchomienie arkusza kalkulacyjnego Excel; korzystanie z funkcji Pomocy; podstawowe operacje; tworzenie arkusza kalkulacyjnego; zapisywanie i otwieranie istniejącego skoroszytu.

        * Pakiet 14 – lekcja 26

          Podstawy Excela – część 2
          Adresowanie bezwzględne i względne komórek w formułach; usuwanie błędów w formułach obliczeniowych; tworzenie wykresów; podział okna danych; tworzenie grafiki; praca z wieloma arkuszami; używanie dodatków w Excelu; używanie pakietów oprogramowania zintegrowanego; drukowanie arkusza kalkulacyjnego.

Inne informacje związane z rachunkowość finansowa