CeleKurs ESKK jest praktycznym poradnikiem na temat tego, jak skuteczne porozumiewać się z innymi. Omawia różne aspekty komunikacji: komunikację werbalną i niewerbalną, komunikację interpersonalną oraz porozumiewanie się w trudnych sytuacjach i w trakcie negocjacji. Porusza także takie tematy, jak przekonywanie i perswazja, asertywność, wystąpienia publiczne oraz różnice w komunikacji (np. mężczyzn i kobiet). Kurs podpowiada praktyczne rozwiązania dotyczące komunikacji codziennej, w kontaktach zawodowych oraz między przedstawicielami różnych kultur.
Szczegółowe informacjeZalety Kursu
kompleksowe podejście do zagadnienia komunikacji
praktyczne przykłady
efektywny system powtórek
opieka doświadczonego nauczyciela
Długośc Kursu i Cena
długość kursu: 12 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)
Program kursu
* Zeszyt 1
Umiejętność porozumiewania się z innymi – klucz do sukcesu
- Znaczenie komunikacji interpersonalnej
- Na czym polega skuteczne porozumiewanie się
- Błędy, jakie popełniamy, komunikując się z innymi – w domu, pracy i sytuacjach
codziennych
- Telefon, oficjalne polecenie czy rozmowa w cztery oczy – dobór metody komunikacji do
celu i wymagań sytuacji
- Skutki wadliwej komunikacji
* Zeszyt 2
Mówienie i słuchanie – podstawowe umiejętności komunikowania się
- Efektywna ekspresja – jak mówić, żeby inni nas rozumieli i chcieli słuchać
- Zasady i reguły komunikacji werbalnej
- Dlaczego inni nie zrozumieli, co chciałeś powiedzieć – zaburzenia komunikacji związane z
osobą nadawcy
- Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu
- Umiejętność skutecznego słuchania – jak słuchać, żeby inni chcieli z nami rozmawiać
- Słuchać i rozumieć klienta
- Typowe błędy i bariery związane ze słuchaniem
* Zeszyt 3
Poza słowami – komunikacja niewerbalna
- Dlaczego komunikacja niewerbalna jest istotna
- Umiejętne używanie mowy ciała w różnych sytuacjach życiowych
- Jak skutecznie odczytywać gesty i język ciała
- Zainteresowany ofertą czy nie. Rozpoznawanie nastawienia rozmówcy
- Nie tylko ciało mówi – organizowanie biura i zajmowanie miejsca przy stole
- Autoprezentacja – tworzenie określonego wizerunku i sprawianie odpowiedniego
wrażenia
* Zeszyt 4
Wpływ społeczny w komunikacji interpersonalnej
- Dlaczego ulegamy cudzym wpływom
- Podstawowe mechanizmy psychologiczne wpływu społecznego
- Podstawowe techniki wpływu społecznego – jak wpłynąć na innych, jak inni wpływają na
nas
- Jak sprawić, by pracownicy i klienci zechcieli zrobić to, na czym nam zależy
- Obrona przed manipulacją ze strony innych – w domu i w pracy
* Zeszyt 5
Przekonywanie i perswazja
- Czym są postawy i jak wpływają na nasze zachowanie
- Jak skutecznie wpływać na zmianę cudzych postaw
- Jak zachęcić do kupna i skutecznie nakłonić do działania
- Jak zostać domowym politykiem
- Cechy komunikatów perswazyjnych
- Dyskusja – trudna sztuka
* Zeszyt 6
Asertywność – w zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi
- Niezadowolony klient, niesolidny pracownik, krępująca propozycja – jak sobie z nimi
poradzić
- Zamiast płaczu, krzyku i złości – techniki zachowań asertywnych
- Jak nie poddać się mobbingowi, poniżaniu i wykorzystywaniu
- Wyrażanie krytyki, niezadowolenia i gniewu
- Radzenie sobie z nieśmiałością i zakłopotaniem
* Zeszyt 7
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Czy kłótnia może być uczciwa
- Radzenie sobie w rozmowie z trudnym partnerem
- Panowanie nad emocjami
- Komunikacja w konflikcie. Techniki rozwiązywania konfliktów
- Odczytywanie sygnałów zdradzających kłamstwo z głosu, ciała i twarzy
- Problem w firmie – komunikowanie w sytuacji kryzysowej
* Zeszyt 8
Negocjacje – sposób na dojście do porozumienia
- Nakłonić, sprzedać, rozwiązać problem – jak dojść do porozumienia
- Style negocjacji
- Wady i zalety poszczególnych stylów
- Bez sporów i targowania się – zasady negocjacji rzeczowych
- Przygotowanie się do negocjacji
* Zeszyt 9
Wystąpienia publiczne bez stresu
- Przygotowanie i prowadzenie zebrań
- Przemawianie do większej grupy słuchaczy
- Profesjonalne przygotowanie się do wystąpienia
- Jak nawiązać kontakt ze słuchaczami i mówić interesująco
- Jak panować nad mową ciała
* Zeszyt 10
Komunikacja interpersonalna w grupach społecznych
- Czym jest grupa społeczna
- Rodzaje komunikacji w grupach społecznych
- Jak wygląda przepływ informacji w grupach i zespołach
- Siatki komunikacyjne
- Skuteczna komunikacja pomiędzy szefem a podwładnymi
* Zeszyt 11
Różnice w komunikacji
- Czy mężczyźni i kobiety komunikują się inaczej
- Dlaczego nie możemy się porozumieć? O różnicach płciowych w komunikacji
- Gesty zamiast słów – język seksu
- Różnice kulturowe w rozpoznawaniu emocji i w komunikacji niewerbalnej
* Zeszyt 12
Skuteczna komunikacja na co dzień
- Jak dzięki usprawnieniu komunikacji wychodzić zwycięsko z codziennych sytuacji
- Poprawa kontaktów międzyludzkich dzięki komunikacji
- Egzamin i rozmowa kwalifikacyjna bez stresu
- Skuteczny handlowiec i biznesmen
- Korespondencja i poczta elektroniczna bez uchybień