Kurs - Skuteczna komunikacja

Więcej informacji

Kurs - Skuteczna komunikacja

  • Cele Kurs ESKK jest praktycznym poradnikiem na temat tego, jak skuteczne porozumiewać się z innymi. Omawia różne aspekty komunikacji: komunikację werbalną i niewerbalną, komunikację interpersonalną oraz porozumiewanie się w trudnych sytuacjach i w trakcie negocjacji. Porusza także takie tematy, jak przekonywanie i perswazja, asertywność, wystąpienia publiczne oraz różnice w komunikacji (np. mężczyzn i kobiet). Kurs podpowiada praktyczne rozwiązania dotyczące komunikacji codziennej, w kontaktach zawodowych oraz między przedstawicielami różnych kultur.
  • Szczegółowe informacje Zalety Kursu
    • kompleksowe podejście do zagadnienia komunikacji
    • praktyczne przykłady
    • efektywny system powtórek
    • opieka doświadczonego nauczyciela
    Długośc Kursu i Cena
    • długość kursu: 12 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
    • średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
    • opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)

    Program kursu

        * Zeszyt 1

          Umiejętność porozumiewania się z innymi – klucz do sukcesu
          - Znaczenie komunikacji interpersonalnej
          - Na czym polega skuteczne porozumiewanie się
          - Błędy, jakie popełniamy, komunikując się z innymi – w domu, pracy i sytuacjach
             codziennych
          - Telefon, oficjalne polecenie czy rozmowa w cztery oczy – dobór metody komunikacji do
            celu i wymagań sytuacji
          - Skutki wadliwej komunikacji

        * Zeszyt 2

          Mówienie i słuchanie – podstawowe umiejętności komunikowania się
          - Efektywna ekspresja – jak mówić, żeby inni nas rozumieli i chcieli słuchać
          - Zasady i reguły komunikacji werbalnej
          - Dlaczego inni nie zrozumieli, co chciałeś powiedzieć – zaburzenia komunikacji związane z
            osobą nadawcy
          - Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu
          - Umiejętność skutecznego słuchania – jak słuchać, żeby inni chcieli z nami rozmawiać
          - Słuchać i rozumieć klienta
          - Typowe błędy i bariery związane ze słuchaniem

        * Zeszyt 3

          Poza słowami – komunikacja niewerbalna
          - Dlaczego komunikacja niewerbalna jest istotna
          - Umiejętne używanie mowy ciała w różnych sytuacjach życiowych
          - Jak skutecznie odczytywać gesty i język ciała
          - Zainteresowany ofertą czy nie. Rozpoznawanie nastawienia rozmówcy
          - Nie tylko ciało mówi – organizowanie biura i zajmowanie miejsca przy stole
          - Autoprezentacja – tworzenie określonego wizerunku i sprawianie odpowiedniego
            wrażenia

        * Zeszyt 4

          Wpływ społeczny w komunikacji interpersonalnej
          - Dlaczego ulegamy cudzym wpływom
          - Podstawowe mechanizmy psychologiczne wpływu społecznego
          - Podstawowe techniki wpływu społecznego – jak wpłynąć na innych, jak inni wpływają na
             nas
          - Jak sprawić, by pracownicy i klienci zechcieli zrobić to, na czym nam zależy
          - Obrona przed manipulacją ze strony innych – w domu i w pracy

        * Zeszyt 5

          Przekonywanie i perswazja
          - Czym są postawy i jak wpływają na nasze zachowanie
          - Jak skutecznie wpływać na zmianę cudzych postaw
          - Jak zachęcić do kupna i skutecznie nakłonić do działania
          - Jak zostać domowym politykiem
          - Cechy komunikatów perswazyjnych
          - Dyskusja – trudna sztuka

        * Zeszyt 6

          Asertywność – w zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi
          - Niezadowolony klient, niesolidny pracownik, krępująca propozycja – jak sobie z nimi
            poradzić
          - Zamiast płaczu, krzyku i złości – techniki zachowań asertywnych
          - Jak nie poddać się mobbingowi, poniżaniu i wykorzystywaniu
          - Wyrażanie krytyki, niezadowolenia i gniewu
          - Radzenie sobie z nieśmiałością i zakłopotaniem

        * Zeszyt 7

          Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
          - Czy kłótnia może być uczciwa
          - Radzenie sobie w rozmowie z trudnym partnerem
          - Panowanie nad emocjami
          - Komunikacja w konflikcie. Techniki rozwiązywania konfliktów
          - Odczytywanie sygnałów zdradzających kłamstwo z głosu, ciała i twarzy
          - Problem w firmie – komunikowanie w sytuacji kryzysowej

        * Zeszyt 8

          Negocjacje – sposób na dojście do porozumienia
          - Nakłonić, sprzedać, rozwiązać problem – jak dojść do porozumienia
          - Style negocjacji
          - Wady i zalety poszczególnych stylów
          - Bez sporów i targowania się – zasady negocjacji rzeczowych
          - Przygotowanie się do negocjacji

        * Zeszyt 9

          Wystąpienia publiczne bez stresu
          - Przygotowanie i prowadzenie zebrań
          - Przemawianie do większej grupy słuchaczy
          - Profesjonalne przygotowanie się do wystąpienia
          - Jak nawiązać kontakt ze słuchaczami i mówić interesująco
          - Jak panować nad mową ciała

        * Zeszyt 10

          Komunikacja interpersonalna w grupach społecznych
          - Czym jest grupa społeczna
          - Rodzaje komunikacji w grupach społecznych
          - Jak wygląda przepływ informacji w grupach i zespołach
          - Siatki komunikacyjne
          - Skuteczna komunikacja pomiędzy szefem a podwładnymi

        * Zeszyt 11

          Różnice w komunikacji
          - Czy mężczyźni i kobiety komunikują się inaczej
          - Dlaczego nie możemy się porozumieć? O różnicach płciowych w komunikacji
          - Gesty zamiast słów – język seksu
          - Różnice kulturowe w rozpoznawaniu emocji i w komunikacji niewerbalnej

        * Zeszyt 12

          Skuteczna komunikacja na co dzień
          - Jak dzięki usprawnieniu komunikacji wychodzić zwycięsko z codziennych sytuacji
          - Poprawa kontaktów międzyludzkich dzięki komunikacji
          - Egzamin i rozmowa kwalifikacyjna bez stresu
          - Skuteczny handlowiec i biznesmen
          - Korespondencja i poczta elektroniczna bez uchybień

     


Inne informacje związane z komunikacja w biznesie