Kurs - Sekretarka-Asystentka

Więcej informacji

Kurs - Sekretarka-Asystentka

  • Cele Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zasad funkcjonowania sekretariatu firmy i organizacji pracy biurowej oraz praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia biura, oraz organizacji pracy dyrektora. Ukończenie kursu pozwala zdobyć wiedzę z zakresu profesjonalnej obsługi organizacyjno-technicznej sekretariatu i właściwego nim zarządzania. Profesjonalna asystentka potrafi pokierować pracą biura od strony dokumentacyjnej, informacyjnej a także prowadzić korespondencję z kontrahentami czy urzędami. Prowadzimy badania, z których wynika, że Absolwenci kursów prowadzonych przez Consulting and Training Institute cieszą się dobrą opinią wśród pracodawców.
  • Tutuł uzyskany Zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN). Kurs może się też kończyć egzaminem przeprowadzonym wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3. lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (par. 7. Dz. U. Nr 31/2006 poz. 216) i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji w obrębie zawodu.
  • Szczegółowe informacje I. TRENING INTERPERSONALNY – 12 godzin

    1. Komunikacja interpersonalna – jak porozumiewać się efektywnie?

    1)    Zasady skutecznej komunikacji
    •    koncentracja na merytorycznych danych przekazu
    •    umiejętność aktywnego słuchania
    •    umiejętność obserwacji rozmówcy i szybkie reagowanie na wysyłane przez niego
    •    komunikaty werbalne i pozawerbalne
    2)    Modele komunikacji
    •    komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
    •    formalny i nieformalny obieg informacji
    3)    Zakłócenia w komunikacji
    •    czynniki powodujące zakłócenia w komunikacji
    •    umiejętność prowadzenia rozmowy w trudnych warunkach
    •    umiejętność likwidowania barier komunikacyjnych
    4)     Asertywność w komunikacji
    •    czym jest asertywność?
    •    asertywność w pracy
    2. Optymalizacja kontaktu z klientem
    1)    Typologia klientów
    2)    Formy komunikacji z klientem
    •    kontakt bezpośredni
    •    rozmowa telefoniczna
    •    poczta elektroniczna ("netykieta")
    •    korespondencja
    3)    Zasady przyjmowania klientów
    •    waga "pierwszego wrażenia"
    •    elementy budowania wizerunku szefa i firmy

    4)    Sprawna obsługa i komunikacja w kontaktach z klientami
    •    zapewnienie szybkiego i rzetelnego przepływu informacji
    •    dbałość o poufność i ochronę danych
    •    elementy negocjacji i marketingu
    •    trudny klient
    3. Efektywne zarządzanie czasem

    II. FUNKCJONOWANIE SEKRETARIATU – 20 godzin
    1.  Czynności sekretarskie – 8 godzin
    1)    Przygotowanie i obsługa zebrań
    2)    Organizacja wizyt gości
    3)    Przyjmowanie interesantów
    4)    Odbieranie i łączenie telefonów
    5)    Kontrola terminów
    6)    Sporządzanie protokołów
    7)    Zdobywanie i opracowywanie informacji
    8)    Selekcja i przechowywanie dokumentów,
    9)    Obieg korespondencji
    2.  Redagowanie pism i listów, pisanie raportów – 4 godziny
    1)    Ogólne zasady prowadzenia korespondencji
    2)    Rodzaje formularzy i blankietów korespondencyjnych
    3)    Rodzaje i formy pism
    a)    Korespondencja urzędowa
    •    rodzaje i formy pism
    •    rozmieszczenia poszczególnych elementów pisma urzędowego
    •    fazy postępowania z pismami, obieg pism,
    •    redagowanie pism na podstawie otrzymanych dyspozycji
    •    listy informacyjne, protokoły, sprawozdania, notatki, telegramy
    •    skracanie wyrazów w korespondencji
    4)    Pisanie raportów
    3. Technika biurowa – 8 godzin
    1)    Obsługa telefonów stacjonarnych
    a)    inicjowanie połączeń
    b)    tryb impulsowy i tonowy
    c)    funkcja redial, przekazywanie połączeń
    d)    obsługa automatycznej sekretarki (nagrywanie komunikatów, podsłuch pomieszczenia, funkcje zdalnego sterowania)
    e)    dodatkowe usługi sieciowe
    2)    Obsługa faksu
    a)    nadawanie i odbiór pojedynczych dokumentów
    b)    powielanie dokumentów
    c)    korzystanie z podajnika wielostronicowego
    d)    nadawanie dokumentów z opóźnieniem
    e)    nowoczesne techniki komunikacji – fax-modem
    3)    Obsługa kserografu
    a)    podstawowe elementy budowy kserokopiarki
    b)    korzystanie z funkcji ZOOM
    c)    obsługa urządzeń dodatkowych (duplex, sorter, podajnik RDF)
    d)    sygnalizacja i postępowanie w przypadku awarii kserokopiarki
    4)    Pomocnicze środki biurowe
    a)    terminarze
    b)    skorowidze
    c)    segregatory

    III. PROGRAMY KOMPUTEROWE  – 76 godzin
    1)    Przetwarzanie tekstów
    a)    praca z aplikacją
    b)    podstawowe operacje
    c)    formatowanie
    d)    obiekty
    e)    korespondencja seryjna
    f)    drukowanie dokumentu
    g)    przykładowe testy
    2)    Arkusze kalkulacyjne
    a)    praca z aplikacją
    b)    komórki
    c)    arkusze
    d)    formuły i funkcje
    e)    formatowanie
    f)    wykresy i diagramy
    g)    formatowanie arkusza
    h)    przykładowe testy
    3)    Bazy danych
    a)    praca z aplikacją
    b)    tabele
    c)    formularze
    d)    wybieranie informacji z bazy
    e)    raporty
    f)    drukowanie
    g)    przykładowe testy
    4)    Grafika menedżerska i prezentacyjna
    a)    praca z aplikacją
    b)    tworzenie prezentacji
    c)    teksty i ilustracje
    d)    wykresy/diagramy, autokształty
    e)    animacje
    f)    przygotowanie pokazu slajdów
    g)    przykładowe testy

    II. ELEMENTY KADR I PŁAC – 72 godziny
    1)    Elementy prawa pracy, nowe regulacje kodeksowe – 20 godzin
    a)    przedmiot prawa pracy, zasady i funkcje prawa pracy, źródła prawa pracy
    b)    nawiązanie stosunku pracy, umowy o pracę
    c)    pozaumowne podstawy nawiązania stosunku pracy
    d)    prawa i obowiązki pracowników
    e)    kary dyscyplinarne i odpowiedzialność pracownika
    f)    czas pracy, urlopy i wynagrodzenia za pracę
    g)    rozstrzyganie sporów ze stosunku pracy
    h)    ochrona pracy
    i)    rozwiązanie stosunku pracy
    j)    bezrobocie i przeciwdziałanie bezrobociu
    k)    współpraca zakładu z urzędami pracy

    2)    Ubezpieczenia społeczne – 4 godziny
    a)    podstawy ubezpieczeń społecznych
    b)    ubezpieczenia emerytalno – rentowe (fundusze emerytalne, wysokość składek emerytalnych podstawowych i dobrowolnych (i, ii i iii filar)
    c)    rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz
    d)    fundusz pracy i fgśp
    e)    deklaracja rozliczeniowa zbiorcza dra, oraz imienna rca, rna, rsa,
    f)    ustawa o emeryturach i rentach z fus
    g)    świadczenia emerytalno – rentowe i podstawa ich naliczania (warunki nabywania uprawnień emerytalno – rentowych, dokumentacja wniosków)
    h)    sankcje za nieprawidłowość rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych
    i)    postępowanie odwoławcze w sprawach świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych
    j)    plany szkoleń pracowniczych

    3)    Dokumentacja kadrowo – płacowa i ubezpieczeniowa– 24 godziny
    1)    Prowadzenie akt osobowych pracownika
    a)    część A
    b)    część B
    c)    część C
    2)    Zaświadczenie o zatrudnieniu
    3)    Zaświadczenie o zarobkach
    4)    Dokumentacja ubezpieczeniowa
    5)    Dokumentacja podatkowa
    6)    Inna dokumentacja wymagana przepisami prawa
    7)    Zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych – ZPA, AFA, ZUA, CZ, ZWUA, RMUA
    8)    Dokumentacja ubezpieczeniowa, obowiązujące ustawy pracownicze karty ubezpieczeń

    4)    Obsługa programu PŁATNIK – 12 godzin
    1)    Wprowadzanie danych ewidencyjnych płatników i ubezpieczonych
    2)    Wprowadzanie danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych
    3)    Wprowadzanie danych służących do naliczania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
    4)    Przeglądanie i korekty dokumentów
    5)    Emisja dokumentów ubezpieczeniowych w postaci papierowej (wydruki) lub elektronicznej(pliki)

    5)    SYMFONIA Kadry, płace – 12 godzin
    1)    Rejestracja i przechowywanie informacji o pracowniku w firmie i poza firmą
    2)    Deklarowanie sposobu wynagradzania pracownika - definiowanie szablonów obliczeniowych:
    a)    wynagrodzenie czasowe ze stawką miesięczną i godzinową
    b)    wynagrodzenie prowizyjne
    c)    wynagrodzenie akordowe
    d)    rejestracja dodatków, zasiłków, premii
    e)    rejestracja potrąceń, świadczeń, zaliczek
    f)    wynagrodzenia z tytułu umów – zleceń
    3)    Przeliczanie składników płacy
    4)    Definiowanie i rozliczanie pracownika z urzędem skarbowym i ZUS
    5)    indywidualne ustalanie zaliczek podatkowych i składek ZUS (wydruk deklaracji ZUS i PIT)
    6)    Sporządzanie raportu o nieobecnościach oraz nadzór nad urlopem
    7)    Korzystanie z edytora tekstu (definiowanie wzorca wydruku)
    8)    Zabezpieczanie przed dostępem do programu i danych w nim zawartych

Więcej informacji

Inne informacje związane z administracja-ogólne

  • Profesjonalna Asystentka / Sekretarka - Szkolenie

  • Centrum: Berndson Szkolenia
  • Więcej informacji
  • Administracja Publiczna - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Administracja Sądowa

  • Centrum: Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Obsługa Administracyjna

  • Centrum: WSH-Wyższa Szkoła Handlowa w Krakowie
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Administracja Samorządowa i Rozwój Regionalny

  • Centrum: Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Management

  • Centrum: Wyższa Szkoła Biznesu-National Louis University
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Zarządzanie Przedsiębiorstwem

  • Centrum: AGH - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica
  • Więcej informacji