CeleKurs skierowany jest do wszystkich rodziców i opiekunów, którym zależy na tym, aby jak najlepiej sprostać życiowemu zadaniu, jakim jest wychowanie dziecka. Omawia wybrane zagadnienia i teorie z zakresu psychologii rozwojowej dziecka i psychologii wychowawczej oraz wyniki najistotniejszych badań. Kurs zawiera wiele praktycznych wskazówek, popartych analizą przykładów, które pomagają właściwie kierować rozwojem dziecka i unikać problemów wychowawczych.
Szczegółowe informacjeZalety Kursu
przystępne omówienie poszczególnych etapów rozwoju psychicznego dziecka
porady, jak pomóc dziecku w przezwyciężeniu problemów w szkole czy w grupie rówieśniczej
efektywny system powtórek
opieka doświadczonego nauczyciela
możliwość przystąpienia do egzaminu organizowanego przez Instytut Psychologii Stosowanej
Długość Kursu i Cena
długość kursu: 16 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)
Program kursu
* Zeszyt 1
Ogólne wiadomości teoretyczne z zakresu psychologii
Jak być dobrą matką i dobrym ojcem. Rozważania na temat roli rodzicielskiej i roli dziecka.
Cele wychowawcze w rodzinie. Budowa scenariusza życiowego.
* Zeszyt 2
Rozwój psychiczny i fizyczny dziecka w okresie prenatalnym
Ciekawostki z życia płodowego dziecka. Problemy emocjonalne matki w okresie ciąży.
Przygotowanie do porodu.
* Zeszyt 3
Okres noworodkowy i niemowlęcy
Rozwój psychiczny i fizyczny niemowlęcia. Problemy związane z opieką nad małym
dzieckiem. Pierwsze dylematy wychowawcze. Problemy emocjonalne matki przebywającej
na urlopie wychowawczym i pracującej.
* Zeszyt 4
Wiek poniemowlęcy (2-3 rok życia)
Rozwój psychiczny i fizyczny dziecka. Metody wychowawcze właściwe dla tego wieku.
Stymulacja rozwoju dziecka. Jak się bawić z dzieckiem. Karanie czy nagradzanie.
Nieprawidłowości rozwojowe.
* Zeszyt 5
Wiek przedszkolny (4-6 rok życia)
Jak przygotować dziecko do pójścia do przedszkola. Dylematy przedszkolne – jak dogadać
się z „panią”; jak nakłonić dziecko do posłuszeństwa. Rozwój fizyczny, psychiczny i
emocjonalny dziecka. Metody wychowawcze. Sposoby stymulacji rozwoju.
Nieprawidłowości rozwojowe – sposoby zapobiegania i leczenia.
* Zeszyt 6
Nasze dziecko idzie do szkoły (6-7 rok życia)
Co to jest dojrzałość szkolna. Zasady funkcjonowania zerówek i szkół podstawowych po
reformie edukacji. Stymulacja rozwoju dziecka. Prawidłowości i nieprawidłowości
rozwojowe.
* Zeszyt 7
Wiek młodszy szkolny (8-11 rok życia)
Rozwój psychiczny i fizyczny. Cechy charakterystyczne wieku. Metody wychowawcze.
Stymulacja rozwoju dziecka. Nieprawidłowości – sposoby ich korekcji; metody leczenia.
* Zeszyt 8
Okres dojrzewania (12-15 rok życia)
Specyficzne problemy wieku. Jak opanować zbuntowanego nastolatka; jak ulżyć jego
niepokojom. Rozwój psychiczny i fizyczny. Metody wychowawcze. Nieprawidłowości
rozwojowe – jak reagować; gdzie leczyć.
* Zeszyt 9
Problemy okresu dorastania (16-19 lat)
Dojrzewanie emocjonalne i społeczne. Rozwój psychiczny i fizyczny. Jak wychowywać.
Jak utrzymać dobry kontakt z własnym dzieckiem. Napięcie emocjonalne – jak pomóc
nastolatkowi. Nieprawidłowości rozwojowe i ich korygowanie.
* Zeszyt 10
U progu dorosłości
Samodzielność. Jak kontaktować się z dorosłym dzieckiem. Układy rodzinne. Jak być
teściową, teściem. Kiedy dzieci mają dzieci.
* Zeszyt 11
Zmiany jakości więzi emocjonalnych w rodzinie
Metody wychowawcze zależnie od wieku dziecka. Pełnienie ról rodzinnych. Rodziny
niepełne. Rozwód i co dalej.
* Zeszyt 12
Dziecko w grupie rówieśniczej
Prawidłowości funkcjonowania grup społecznych. Na czym polega „moc” grupy. Subkultury
młodzieżowe. Klasa szkolna jako szczególny typ grupy rówieśniczej. Miłość czy wojna –
kontakty między rodzeństwem.
* Zeszyt 13
Zjawiska patologiczne w społeczeństwie
Agresja; przemoc psychiczna, fizyczna i seksualna.