Kurs - Pracownik administracyjno-biurowy z elementami kadr i płac

Więcej informacji

Kurs - Pracownik administracyjno-biurowy z elementami kadr i płac

  • Cele Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu:

    * zasad funkcjonowania biura firmy i organizacji pracy biurowej,
    * praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia biura, w tym organizacji pracy dyrektora
    * prowadzenia dokumentacji kadrowo-płacowej.

    Uzyskane kwalifikacje

    Ukończenie kursu pozwala zdobyć wiedzę z zakresu profesjonalnej obsługi organizacyjno-technicznej biura i właściwego nim zarządzania. Kurs ukierunkowany jest na wykształcenie osób zdolnych pokierować pracą biura od strony dokumentacyjnej, informacyjnej a także zdolnych do prowadzenia korespondencji z kontrahentami czy urzędami.

    Prowadzimy badania, z których wynika, że Absolwenci kursów prowadzonych przez Consulting and Training Institute cieszą się dobrą opinią wśród pracodawców.
  • Szczegółowe informacje I. FUNKCJONOWANIE SEKRETARIATU – 24 godziny
    1.  Czynności sekretarskie – 8 godzin
    1)    Przygotowanie i obsługa zebrań
    2)    Organizacja wizyt gości
    3)    Przyjmowanie interesantów
    4)    Kontrola terminów
    5)    Sporządzanie protokołów
    6)    Zdobywanie i opracowywanie informacji
    7)    Selekcja i przechowywanie dokumentów,
    8)    Obieg korespondencji

    2.   Umiejętności komunikacyjne – 4 godziny
    •    poznawanie zasad „dobrej" komunikacji
    •    poznawanie metod i techniki ułatwiających prowadzanie rozmów
    •    ćwiczenia z zakresu nawiązywania pierwszego kontaktu
    •    ćwiczenia aktywnego słuchania i uważnego kontaktu
    •    komunikaty werbalne i pozawerbalne
    •    elementy autoprezentacji
    •    asertywna komunikacja
    •    bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania

    3.  Redagowanie pism i listów, pisanie raportów – 4 godziny
    1)    Ogólne zasady prowadzenia korespondencji
    2)    Rodzaje formularzy i blankietów korespondencyjnych
    3)    Rodzaje i formy pism
    a)    Korespondencja urzędowa
    •    rodzaje i formy pism
    •    rozmieszczenia poszczególnych elementów pisma urzędowego
    •    fazy postępowania z pismami, obieg pism,
    •    redagowanie pism na podstawie otrzymanych dyspozycji
    •    listy informacyjne, protokoły, sprawozdania, notatki, telegramy
    •    skracanie wyrazów w korespondencji
    4)    Pisanie raportów
    4. Technika biurowa – 8 godzin
    1)    Obsługa telefonów stacjonarnych
    a)    inicjowanie połączeń
    b)    tryb impulsowy i tonowy
    c)    funkcja redial, przekazywanie połączeń
    d)    obsługa automatycznej sekretarki (nagrywanie komunikatów, podsłuch pomieszczenia, funkcje zdalnego sterowania)
    e)    dodatkowe usługi sieciowe
    2)    Obsługa faksu
    a)    nadawanie i odbiór pojedynczych dokumentów
    b)    powielanie dokumentów
    c)    korzystanie z podajnika wielostronicowego
    d)    nadawanie dokumentów z opóźnieniem
    e)    nowoczesne techniki komunikacji – fax-modem
    3)    Obsługa kserografu
    a)    podstawowe elementy budowy kserokopiarki
    b)    korzystanie z funkcji ZOOM
    c)    obsługa urządzeń dodatkowych (duplex, sorter, podajnik RDF)
    d)    sygnalizacja i postępowanie w przypadku awarii kserokopiarki

    II. PROGRAMY KOMPUTEROWE  – 68 godzin
    1)    Przetwarzanie tekstów - 16
    a)    praca z aplikacją
    b)    podstawowe operacje
    c)    formatowanie
    d)    obiekty
    e)    korespondencja seryjna
    f)    drukowanie dokumentu
    g)    przykładowe testy
    2)    Arkusze kalkulacyjne - 20
    a)    praca z aplikacją
    b)    komórki
    c)    arkusze
    d)    formuły i funkcje
    e)    formatowanie
    f)    wykresy i diagramy
    g)    formatowanie arkusza
    h)    przykładowe testy
    3)    Bazy danych - 20
    a)    praca z aplikacją
    b)    tabele
    c)    formularze
    d)    wybieranie informacji z bazy
    e)    raporty
    f)    drukowanie
    g)    przykładowe testy


    4)    Usługi w sieciach informatycznych  - 12
    1)    Zasady posługiwania się lokalną siecią komputerową w oparciu o sieciowe systemy Windows.
    2)    Adresowanie i wyszukiwanie informacji w Internecie.
    3)    Informacyjny system WWW
    4)    Podstawy pracy w sieci lokalnej i wykorzystanie sieci Internet
    5)    Wyszukiwanie informacji w sieci Internet
    6)    Poczta elektroniczna, zakładanie kont, zarządzanie kontem.
    7)    Poczta komputerowa, przesyłanie wiadomości i komunikatów w lokalnej i rozległej sieci komputerowej.
    8)    Konfiguracja usług pocztowych.
    9)    Microsoft Outlook:
    a)    Zarządzanie kontaktami
    b)    Korzystanie z poczty elektronicznej w programie
    c)    Zarządzanie harmonogramem
    d)    Korzystanie z listy zadań
    e)    Planowanie zadań z wykorzystaniem programu
    f)    Dostęp do Internetu przy pomocy Microsoft Outlook.

    III. ELEMENTY KADR I PŁAC – 72 godziny
    1)    Elementy prawa pracy, nowe regulacje kodeksowe – 16 godzin
    a)    przedmiot prawa pracy, zasady i funkcje prawa pracy, źródła prawa pracy
    b)    nawiązanie stosunku pracy, umowy o pracę
    c)    pozaumowne podstawy nawiązania stosunku pracy
    d)    prawa i obowiązki pracowników
    e)    kary dyscyplinarne i odpowiedzialność pracownika
    f)    czas pracy, urlopy i wynagrodzenia za pracę
    g)    rozstrzyganie sporów ze stosunku pracy
    h)    ochrona pracy
    i)    rozwiązanie stosunku pracy
    j)    bezrobocie i przeciwdziałanie bezrobociu
    k)    współpraca zakładu z urzędami pracy

    2)    Ubezpieczenia społeczne – 4 godziny
    a)    podstawy ubezpieczeń społecznych
    b)    ubezpieczenia emerytalno – rentowe (fundusze emerytalne, wysokość składek emerytalnych podstawowych i dobrowolnych (i, ii i iii filar)
    c)    rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz
    d)    fundusz pracy i fgśp
    e)    deklaracja rozliczeniowa zbiorcza dra, oraz imienna rca, rna, rsa,
    f)    ustawa o emeryturach i rentach z fus
    g)    świadczenia emerytalno – rentowe i podstawa ich naliczania (warunki nabywania uprawnień emerytalno – rentowych, dokumentacja wniosków)
    h)    sankcje za nieprawidłowość rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych
    i)    postępowanie odwoławcze w sprawach świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych
    j)    plany szkoleń pracowniczych

    3)    Dokumentacja kadrowo – płacowa i ubezpieczeniowa – 22 godziny
    1)    Prowadzenie akt osobowych pracownika
    a)    część A
    b)    część B
    c)    część C
    2)    Zaświadczenie o zatrudnieniu
    3)    Zaświadczenie o zarobkach
    4)    Dokumentacja ubezpieczeniowa
    5)    Dokumentacja podatkowa
    6)    Inna dokumentacja wymagana przepisami prawa
    7)    Zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych – ZPA, AFA, ZUA, CZ, ZWUA, RMUA
    8)    Dokumentacja ubezpieczeniowa, obowiązujące ustawy pracownicze karty ubezpieczeń

    4)   Zasiłki z ubezpieczenia – 2 godziny
    1.Świadczenia zasiłkowe z ubezpieczenia społecznego
    •    ustalanie uprawnień do zasiłków,
    •    podstawa wymiaru,
    •    dokumentacja
    2.Obliczanie zasiłków
    •    rodzinnych,
    •    chorobowych,
    •    macierzyńskich,
    •    opiekuńczych
    5)   Ochrona danych osobowych i archiwizacja akt osobowych – 4 godziny
    1.Ustawa o ochronie danych osobowych
    2.Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkami pracy
    3.Podstawy prawne archiwizacji dokumentów biurowych, kadrowych i księgowych
    4.Kategorie archiwalne (A,B)
    5.Oznaczanie dokumentów archiwalnych
    6.Zasady zdawania dokumentów do archiwum i korzystania z nich
    7.Organizacja archiwum zakładowego i systemy archiwalne


    6)   Obsługa programu PŁATNIK – 8 godzin
    1)    Wprowadzanie danych ewidencyjnych płatników i ubezpieczonych
    2)    Wprowadzanie danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych
    3)    Wprowadzanie danych służących do naliczania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
    4)    Przeglądanie i korekty dokumentów
    5)    Emisja dokumentów ubezpieczeniowych w postaci papierowej (wydruki) lub elektronicznej(pliki)

    7)   SYMFONIA Kadry, płace – 16 godzin
    1)    Rejestracja i przechowywanie informacji o pracowniku w firmie i poza firmą
    2)    Deklarowanie sposobu wynagradzania pracownika - definiowanie szablonów obliczeniowych:
    a)    wynagrodzenie czasowe ze stawką miesięczną i godzinową
    b)    wynagrodzenie prowizyjne
    c)    wynagrodzenie akordowe
    d)    rejestracja dodatków, zasiłków, premii
    e)    rejestracja potrąceń, świadczeń, zaliczek
    f)    wynagrodzenia z tytułu umów – zleceń
    3)    Przeliczanie składników płacy
    4)    Definiowanie i rozliczanie pracownika z urzędem skarbowym i ZUS
    5)    Indywidualne ustalanie zaliczek podatkowych i składek ZUS (wydruk deklaracji ZUS i PIT)
    6)    Sporządzanie raportu o nieobecnościach oraz nadzór nad urlopem
    7)    Korzystanie z edytora tekstu (definiowanie wzorca wydruku)
    8)    Zabezpieczanie przed dostępem do programu i danych w nim zawartych
Więcej informacji

Inne informacje związane z zasoby ludzkie