Lekcja 1: Systematyka zapisów; historia księgowości; dokumenty i terminologia.
Lekcja 2: Zasady kontroli dowodów księgowych; instrukcja obiegu dokumentów; organizacja rachunkowości oraz prowadzenie ksiąg rachunkowych.
Lekcja 3: Przykładowa instrukcja dokumentacji księgowej; bilans i inwentaryzacja; zmiany w stanie zadłużenia i wysokości kapitałów (funduszy) własnych.
Lekcja 4: Księga główna; księgowanie w księdze głównej.
Lekcja 5: Księga główna cd.; rejestracja przychodów ze sprzedaży.
Lekcja 6: Zestawienie obrotów i sald; rachunek zysków.
Lekcja 7: Rachunek zysków i strat cd.; memoriałowanie; zamknięcie modelu księgowego.
Lekcja 8: Przychody i zyski; koszty i straty; straty i zyski nadzwyczajne; plan kont; rejestracja przychodów ze sprzedaży (obrotów) na kontach.
Lekcja 9: Rejestracja kosztów na kontach; organizacja księgowości.
Lekcja 10: Działy analityczne; księgowanie pozycji zbiorczych.
Lekcja 11: Konta rozliczeniowe; podatki oraz składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.
Lekcja 12: Konta wynikowe, konta bilansowe i konta pośrednie; niektóre specyficzne operacje księgowe; kontrola środków płynnych.
Lekcja 13: Umorzenie i amortyzacja rzeczowych aktywów trwałych – środków pracy; różnice z tytułu aktualizacji wartości należności.
Lekcja 14: Dowody księgowe; plan kont.
Lekcja 15: Podstawowe wiadomości dotyczące komputerów.
Lekcja 16: Księgowanie za pomocą komputera.
Lekcja 17: Wydatki; przychody.
Lekcja 18: Zarządzanie kosztami; planowanie i nadzór nad ponoszonymi kosztami.
Lekcja 19: Księgowe zamknięcie roku obrotowego.
Lekcja 20: Wskaźniki finansowe; środki trwałe w budowie (inwestycje).
Lekcja 21: Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw; forma organizacyjno-prawna przedsiębiorstwa a księgowość.
Lekcja 22: Finansowanie.
Lekcja 23: Rachunkowość i system księgowy – funkcje i podstawowe zasady; plan kont; wskaźniki.
Lekcja 24: Dodatkowe informacje dotyczące sprawozdania finansowego; księgowość a zmiana formy organizacyjno-prawnej przedsiębiorstwa; przykłady i zadania powtórkowe.
Lekcja 25: Podstawy Excela – cz. 1: Uruchomienie arkusza kalkulacyjnego Excel; korzystanie z funkcji Pomocy; podstawowe operacje; tworzenie arkusza kalkulacyjnego; zapisywanie i otwieranie istniejącego skoroszytu
Lekcja 26: Podstawy Excela – cz. 2: Adresowanie bezwzględne i względne komórek w formułach; usuwanie błędów w formułach obliczeniowych; tworzenie wykresów; podział okna danych; tworzenie grafiki; praca z wieloma arkuszami; używanie dodatków w Excelu; używanie pakietów oprogramowania zintegrowanego; drukowanie arkusza kalkulacyjnego.