KomentarzKurs prowadzony jest przez PUW-Polski Uniwersytet Wirtualny, który jest przedsięwzięciem Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
CeleCelem kursu jest, aby student posiadał wiedzę z zakresu:
* Wiedzy dotyczącej cyklu życia oprogramowania i inżynierii oprogramowania,
* Wiedzy dotyczącej metod programowania (programowania zorientowanego obiektowego, programowania zorientowanego na zdarzenia, programowania zorientowanego na komponenty),
* Architektury wielowarstwowej oprogramowania (warstwy interfejsu użytkownika, logiki oraz dostępu sieciowego do danych),
* Modularyzacji oprogramowania -dekompozycji, hermetyzacji i strukturyzacji kodu, Języków oprogramowania i środowisk wspierających prace programisty,
* Trenowania umiejętności analizy i modyfikacji kodów przykładowych z wykorzystaniem dokumentacji,
* Wykonywania przykładowego projektu oprogramowania w postaci gry komputerowej,
* Przygotowania Studenta do dalszego samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności w tej dziedzinie.
Profil słuchacza / wymogiWszyscy zainteresowani.
Szczegółowe informacjeCelem kursu jest, aby student posiadał wiedzę z zakresu:
Wiedzy dotyczącej cyklu życia oprogramowania i inżynierii oprogramowania,
Wiedzy dotyczącej metod programowania (programowania zorientowanego obiektowego, programowania zorientowanego na zdarzenia, programowania zorientowanego na komponenty),
Architektury wielowarstwowej oprogramowania (warstwy interfejsu użytkownika, logiki oraz dostępu sieciowego do danych),
Modularyzacji oprogramowania -dekompozycji, hermetyzacji i strukturyzacji kodu, Języków oprogramowania i środowisk wspierających prace programisty,
Trenowania umiejętności analizy i modyfikacji kodów przykładowych z wykorzystaniem dokumentacji,
Wykonywania przykładowego projektu oprogramowania w postaci gry komputerowej,
Przygotowania Studenta do dalszego samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności w tej dziedzinie.
Inżynieria oprogramowania (ang. software engineering) to techniczna i ścisła wiedza dotyczącą wszystkich faz cyklu życia oprogramowania: inżynierii wymagań, projektowania, implementacji, testowania oraz wdrażania systemów oprogramowania. Podczas tego kursu chcemy pokazać, jak w praktyce - z wykorzystaniem sztuki inżynierskiej - powstaje oprogramowanie.
Analiza, modyfikowanie, eksperymenty i doświadczenia z przykładowymi programami (etiudami) oraz wykonywanie samodzielnego projektu to główne cele kursu Metod i języków programowania.
Nauczanie odbywa się na podstawie przykładowych kodów programów. Kurs przekazuje wiedzę, umiejętności nie tylko z zakresu konkretnego języka i bibliotek komponentów oprogramowania. Przygotowuje także do samodzielnego i ciągłego zdobywania wiedzy, dotyczącej stosowania komputerów w różnych dziedzinach.
Kurs prowadzony jest w języku Java.
Program kursu:
1. Jak zgodnie z zasadami sztuki inzynierskiej zaprojektowac program gry
komputerowej?
2. Jak zrealizowac interfejs uzytkownika w grze komputerowej?
3. Interaktywnosc gier komputerowych?
4. Moduly oprogramowania - hermetyzacja, dekompozycja i strukturyzacja kodu
5. Jak zaprogramowac logike aplikacji - gry komputerowej?
6. Sieciowa interakcja apletów Javy