CeleKurs umożliwia poznanie głównych obszarów marketingu i zarządzania oraz omawia wpływ marketingu na zarządzanie przedsiębiorstwem. Dostarcza wiedzy na temat zakresu działań marketingowych wewnątrz przedsiębiorstwa, zarządzania pracą działu marketingu, wad i zalet telemarketingu oraz metod prezentacji produktu czy usługi. Krok po kroku objaśnia zasady konstruowania planu marketingowego, a także przygotowywania i przeprowadzania badań marketingowych.
Szczegółowe informacjeZalety Kursu
omówienie najważniejszych nowoczesnych narzędzi marketingowych i praktyczne przykłady ich zastosowania
informacje na temat sztuki autoprezentacji
efektywny system powtórek
opieka doświadczonego nauczyciela
możliwość przystąpienia do egzaminu organizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Poznaniu
Długość Kursu i Cel
długość kursu: 14 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)
Program kursu
* Zeszyt 1
Podstawy marketingu i rola zarządzania. Czym jest marketing, rola marketingu w
przedsiębiorstwie, potrzebne definicje, marketing-mix, określenie roli zarządzania.
* Zeszyt 2
Nabywca. Najważniejsza osoba w całym marketingu, segmentacja rynku, sztuka słuchania
nabywcy, hierarchia potrzeb a stopa życiowa, proces podejmowania decyzji zakupu.
* Zeszyt 3
Produkt i rynek. Cykl życia produktu, zarządzanie asortymentem i produktem,
wprowadzanie na rynki nowych produktów, strategia budowania marki, znaczenie marki,
serwis i obsługa po sprzedaży.
* Zeszyt 4
Cena i strategie ceny. Analiza konkurencji. Cena a jakość, czynniki wpływające na cenę,
metody ustalania ceny, miejsce dla konkurencji w budowaniu strategii firmy, wybór
strategii funkcjonowania na rynku.
* Zeszyt 5
Dystrybucja. Kanały dystrybucji, budowanie sieci dystrybucji, franchising – czym jest i jak
wiele może być z niego korzyści, logistyka – zarządzanie dystrybucją.
* Zeszyt 6
Promocja. Merchandising i promocje cenowe, sprzedaż bezpośrednia, sponsoring, b2b –
business to business.
* Zeszyt 7
Reklama a public relations. Reklama i współpraca z agencjami reklamowymi, public
relations – współpraca z mediami, gdzie kończy się public relations, a zaczyna reklama,
Prawo reklamy – co wolno, a co jest zakazane na rynku reklamowym.
* Zeszyt 8
Badania marketingowe. Przygotowanie badania, wykorzystywane instrumenty pomiarowe,
przyczyny błędów w badaniach, metody analizy zebranych danych, prezentacja wyników i
ocena badań.
* Zeszyt 9
Działania marketingowe w Internecie. Badania marketingowe prowadzone za pomocą
Internetu, interaktywność i jej możliwości, wizerunek firmy na stronach WWW, handel za
pośrednictwem Internetu, e-biznes.
* Zeszyt 10
Telemarketing, metody skutecznej prezentacji. Czym jest telemarketing, organizacja
telemarketingu, wady i zalety telefonicznej obsługi klienta, jak skutecznie przygotować
prezentacje, modele prezentacji, jakie są środki skutecznej prezentacji i jak z nich
korzystać, przygotowanie materiałów.
* Zeszyt 11
Plan marketingowy. Na czym polega planowanie, cele marketingowe, analiza SWOT i inne
instrumenty analizy, opracowanie strategii i środki jej realizacji – bieżące zarządzanie.
* Zeszyt 12
Marketing wewnątrz przedsiębiorstwa. Zarządzanie a marketing wewnątrz firmy,
budowanie identyfikacji z firmą, wsparcie zarządzania przedsiębiorstwem przez systemy
informatyczne.
* Zeszyt 13
Marketing osób. Marketing polityczny, kreowanie własnego wizerunku, jak sprzedać siebie,
jak szukać pracy w dziale marketingu lub sprzedaży.
* Zeszyt 14
Zarządzanie działem sprzedaży i marketingu. Style zarządzania, rekrutacja – kto ma
szanse na pracę w takim dziale, planowanie i kontrola, motywacja, wynagradzanie.