CeleZapoznanie z różnicą pomiędzy nauczaniem tradycyjnym a nauczaniem przez dramę. Zapoznanie z podstawowymi technikami dramowymi.
Profil słuchacza / wymogiNauczyciele przedmiotów humanistycznych i artystycznych wszystkich typów szkół, placówek kulturalnych, świetlic szkolnych i terapeutycznych. Opiekunowie kół zainteresowań o profilu humanistycznym
Szczegółowe informacjeKurs: Drama w wychowaniu i terapii
Obszary tematyczne
- ćwiczenia z poziomu A i B trójkąta klasyfikacyjnego Gavina Boltona.
- wprowadzenie "sytuacji wyjściowej" "konflikt"
- techniki zadawania pytań
- refleksja i jej znaczenie w dramie
Techniki:
stop-klatka, etiuda pantomimiczna, scenka improwizacyjna, żywy obraz - rzeźba/ pomnik, gorące krzesło, "powiem tobie co mam w głowie".
Czas trwania
40 godzin dydaktycznych
Struktura
5 spotkań w soboty w godzinach 9.00 - 15.45