Profil słuchacza / wymogiSzkolenie jest adresowane do osób zajmujących się wdrażaniem narzędzi lean manufacturing w przedsiębiorstwie (Koordynator Lean Manufacturing, Inżynier Ciągłego Doskonalenia, Inżynier Kaizen itp.), osób zainteresowanych tematyką ciągłego doskonalenia z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu, Jakości. Szkolenie ma charakter “Train the Trainer” - oznacza to, że w szkoleniu powinny wziąć udział osoby, które będą w późniejszym czasie przeprowadzać szkolenia dla wapółpracowników. Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie probemów pojawiających się na produkcji. Osoby biorące udział w szkoleniu mają możliwość przetrenowania omawianych narzędzi, oraz poznać metodologię zarządzania wdrażanych narzędzi w przedsiębiorstwie. Dodatkowym atutem jest uzyskanie odpowiedzi na dręczące pytania i problemy istniejące w miacierzystym przedsiębiorstwie.
Szczegółowe informacje
Cykl szkoleń KLM opiera się na sprawdzonej technice szkolenia koordynatorów Lean Manufacturing w przedsiębiorstwach produkcyjnych bez względu na branżę. Podczas szkoleń uczestnicy poznają podstawowe narzędzia wchodzące w zakres merytoryczny LM. Szkolenia są prowadzone w formie szkoleniowo - warsztatowej, podczas których zakres merytoryczny przedstawiany jest na podstawie ćwiczeń praktycznych utrwalających poznaną wiedzę. Uczestnicy mają okazję poznać w sposób praktyczny jak należy wdrażać podstawowe narzędzia, ale również poznają techniki prowadzenia projektów ciągłego doskonalenia w przedsiębiorstwie, jak również w jaki sposób należy nimi zarządzać.
Cykl KLM składa się z następujących szkoleń:
1. Warsztaty Fundamenty Lean Manufacturing:
Główne Rodzaje Marnotrawstwa
VSM - Mapowanie Strumienia Wartości
5S i Wizualizacja
2. Warsztaty TPM - Total Productive Maintenance:
Autonomous Maintenance
Focus Improvement i OEE
Planned Maintenance i MRO
3. Warsztaty JIT - Just in Time
Balansowanie Linii Produkcyjnych
SMED - Redukcja Czasu Przezbrajania
4. Warsztaty Kanban
czas taktu Klienta
tablice i karty Kanban
Przykładowe narzędzia stosowane podczas szkolenia
Podczas kursów stosowane są sprawdzone techniki prowadzenia szkoleń praktycznych w przedsiębiorstwach:
Teoria poparta praktycznymi przykładami
Interaktywny kontakt trenera z uczestnikami
Praca zespołowa pracowników
Narzędzia wizualizacyjne
Teoria poparta praktycznymi przykładami
Wprowadzenie teoretyczne jest poparte praktycznymi przykładami wziętymi z dotychczasowych doświadczeń trenera z rożnych zakładów produkcyjnych w Polsce i za granicą.
Interaktywny kontakt trenera z uczestnikami
Podczas całego szkolenia trener jest do dyspozycji uczestników. Wszystkie szkolenia prowadzone są w sposób praktyczny ze zwróceniem uwagi na aktualne problemy przedsiębiorstwa. Trenerzy nie unikają trudnych pytań i w taki sposób moderują grupę, aby można było osiągnąć wyznaczone cele.
Praca zespołowa uczestników szkolenia
Podczas szkoleń uczestnicy angażowani są w małych zespołach, w których wykorzystują procedury rozwiązywania problemów. Podczas prac w zespołach uczestnicy poznają techniki analityczne pozwalające na odkrycie i wyeliminowanie źródeł powstawania problemów.
Narzędzia wizualizacyjne
Na każdym szkoleniu, bez względu na tematykę, wdrażane są narzędzia wizualizacyjne w postaci sprawdzonych formularzy, instrukcji i prezentacji.