PraktykiKontrola jakości jest nieodłącznym elementem towarzyszącym zasadom organizacji w większości przedsiębiorstw. Potocznie, kontrola jakości postrzegana jest jako prosty proces, związany z eliminowaniem produktów niezgodnych i zatrzymywaniem ich przed dostarczeniem do klienta. Należy jednak podkreślić, iż w nowocześnie zarządzanym przedsiębiorstwie, kontrola jakości nie ma już wiele wspólnego z brakarstwem.
Szczegółowe informacjeSzkolenie pozwala uczestnikom uzyskać kwalifikacje do pracy na stanowisku kontrolera jakości, zapoznać się z zakresem obowiązków, oczekiwań pracodawców. Ważnym aspektem poruszanym na szkoleniu jest również radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych oraz prowadzenie szkoleń dla pracowników. Nowoczesny kontroler jakości powinien być postrzegany w firmie jako pracownik aktywny i reagujący na problemy a przez to przydatny w firmie.
Program Szkolenia:
- Cele i zadania kontroli jakości
- Środowisko i bezpieczeństwo pracy w kontroli jakości
- Rodzaje kontroli jakości
- Kryteria obiektywne i subiektywne w procesach kontroli jakości
- Zasady doboru przyrządów pomiarowych i gospodarka środkami pomiarowymi
- Dokumentacja techniczna i technologiczna w kontroli jakości
- Dokumentowanie wyników kontroli
- Identyfikacja i identyfikowalność
- Procesy kontrolne w procesach technologicznych
- Identyfikacja i rozwiązywanie problemów jakościowych
- Prowadzenie szkoleń
Kontroler jakości przyjaciel czy wróg czyli jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach.
Ćwiczenia:
Pomiary przy pomocy podstawowych przyrządów pomiarowych
Czytanie dokumentacji technicznej i technologicznej