- budowanie celów strategicznych
- analizy wewnętrzne organizacji
- metodologie wspierające zarządzanie, np. BSC, EVA i in.
Komunikacja wewnętrzna w organizacji
- opracowywanie strategii informacyjnych
- narzędzia komunikacji wewnętrznej
- wewnętrzne grupy wpływu
Etyka i kultura organizacyjna
- zasady etyki w biznesie
- rozwój, diagnoza i zarządzanie kulturą organizacji
- programy CSR
Komunikacja korporacyjna
- wiązki, zależności oraz koordynacja działań w obszarach PR, IR, investor relations
Mediacje biznesowe
- negocjacje- sytuacje kryzysowe
Biznesowe gry strategiczne
- gry marketingowe
- sesje rozwiązywania problemów
- zogniskowane sesje twórczego myślenia
Umiejętności osobiste menedżera
- budowanie prawidłowych nawyków w komunikacji zespołowej
- podstawowe techniki prowadzenia narad i zebrań
- wywieranie wpływu na grupy
- przewodzenie
- budowanie autorytetu
- zarządzanie konfliktami
- zarządzanie zmianą
- diagnoza własnego stylu zarządzania
- techniki wystąpień publicznych i prezentacji
Inspirujące przywództwo
- lider a menedżer
- budowanie synergii w zespole
- motywowanie do sukcesu
Coaching
- metody rozwijania kompetencji poszczególnych członków zespołu
- style uczenia się ludzi
- tworzenie sytuacji edukacyjnych w organizacji
- organizacja ucząca się
- zarządzanie wiedzą organizacyjną
Nowe technologie w komunikacji biznesowej
- wykorzystanie Internetu i Intranetu jako formy komunikowania wewnątrz i na zewnątrz firmy
Metody badań w diagnozowaniu organizacji
- diagnozowanie momentu rozwojowego organizacji
- pozycja konkurencyjna
Narzędzia komunikacji z klientem
- organizacja contact center
- budowanie CSI
- typy wywiadów
- programy współdziałania z klientami wspomagające rozwiązywanie wewnętrznych problemów organizacji
Budowanie programów lojalnościowych
- typy programów
- hierarchizacja potrzeba w programach
Zintegrowanie kampanie marketingowe
- strategie ATL, BTL
- merchandising
- marketing wirusowy
- marketing miejsc
- marketing mobilny
- controlling marketingowy i in.
Metodyka nauczania
Warsztaty, liczne ćwiczenia, gry symulacyjne, eksperymenty grupowe i case studies. Ich celem jest przekazanie wiedzy proceduralnej poprzez wykształcenie umiejętności, zgodnie z zasadą: zaangażuj mnie, a zrozumiem.