Kompetencyjne Rozmowy Kwalifikacyjne - Szkolenie z Zasad Przeprowadzania i Praktyka
CeleCelem szkolenia jest nabycie i rozwijanie umiejętności prowadzenia efektywnych i skutecznych rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami do pracy. Zajęcia polegają na dyskusji nad głównymi aspektami profesjonalnego wywiadu kompetencyjnego oraz pokazach
i ćwiczeniach dotyczących różnych technik jego przeprowadzania.
Szczegółowe informacjeKorzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- zapoznanie się z różnymi technikami przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami do pracy;
- poznanie metod i sposobów zwiększających skuteczność i obiektywność stosowanych technik;
- praktyczne ćwiczenia i pokazy – symulacje wywiadów;
- uzyskanie informacji zwrotnej od prowadzącego.
W programie: 1. Rola i cele kompetencyjnych rozmów kwalifikacyjnych w procesie rekrutacji i selekcji pracowników.
Zalety i ograniczenia metody wywiadu w odniesieniu do innych stosowanych metod selekcji.
2. Typy rozmów kwalifikacyjnych. 3. Techniki zadawania pytań podczas wywiadu:
Technika „lejka”.
Technika STAR.
Metoda diagnozy na czterech płaszczyznach – 4D.
4. Warunki prawidłowo przeprowadzonego wywiadu kompetencyjnego.
Jak nawiązać kontakt z kandydatem?
Przygotowanie kandydata do rozmowy.
Komunikacja werbalna i niewerbalna.
Struktura wywiadu.
5. Przygotowanie się prowadzącego do wywiadów z kandydatami.
Zebranie niezbędnych informacji (opis stanowiska pracy, profil kompetencyjny oczekiwanego kandydata, analiza dokumentów kandydatów)
Wybór kryteriów do weryfikacji podczas wywiadu (kompetencje i wskaźniki behawioralne).
Opracowanie schematu rozmowy i przygotowanie pytań.
Opracowanie schematu sposobu gromadzenia i oceny informacji uzyskanych od kandydatów (formularz oceny, skale ocen, technika ORCE).
6. Najczęściej popełniane błędy przez osoby przeprowadzające wywiad i sposoby ich uniknięcia:
Banalne pytania.
Naruszenie zasady sprawiedliwości.
Błędy oceny.
7. Praktyczne ćwiczenia w przeprowadzaniu wywiadu kompetencyjnego:
Ćwiczenia z podziałem na role.
Bieżąca analiza przeprowadzanych rozmów i informacja zwrotna dla uczestników.