CeleCelem szkolenia jest zaprezentowanie pożądanych umiejętności, jakich wymagają organizacje od osób zajmujących stanowiska menedżerskie. Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli zweryfikować swoje kompetencje z obecnie pożądanym modelem kompetencji. Podczas ćwiczeń uczestnicy będą mogli przećwiczyć swoje umiejętności interpersonalne, aby stać się jeszcze skuteczniejszym w działaniu. Dzięki uczestnictwie w szkoleniu można będzie zweryfikować, iż obecne kompetencje są wystarczające, aby skutecznie realizować zakładane cele, czy też są obszary, którym warto byłoby je rozwinąć.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie polecamy dla osób, które pełnią stanowiska menedżerskie i chcą doskonalić swoje umiejętności kierownicze.
Szczegółowe informacjeObecnie menedżerowie w firmach muszą sprostać zdecydowanie większym wymaganiom niż 3-4 lata temu, kiedy istniała doskonała koniunktura dla firm. Niezbędne do tego są odpowiednie kompetencje. Kompetencja to zakres wiedzy, umiejętności, odpowiedzialności, zakres pełnomocnictw i uprawnień.
Program szkolenia
Pojęcie kompetencji menedżerskich w kontekście obecnie stosowanych narzędzi Assessment/Development Center.
Kompetencje techniczne, społeczne, koncepcyjne według Roberta L. Katza.
Kluczowe kompetencje menedżerskie, oceniane w Assessment/Development Center:
Przywództwo w organizacji
różnice w zachowaniu menedżera i przywódcy w organizacji
cele jakie stawiają się menedżerowie w organizacji kontra cele jakie stoją przed przywódcami
Ocena i kontrola
Motywowanie
Komunikacja w kontaktach z podwładnymi, zwierzchnikami i klientami firmy:
postawa asertywna
konstruktywna krytyka
rozwiązywanie konfliktów
Inicjatywa wraz z kreatywnością.
Organizacja zasobów i delegowanie zadań i uprawnień.
Umiejętności analityczne.
Umiejętności strategiczne i umiejętność wyznaczania celów do realizacji przez pracowników.
Współpraca
Odporność na stres i zarządzanie emocjami.
Wybór odpowiedniego stylu zarządzania w podziale na koncentrację na ludzi i koncentrację na zadania: