Kierowanie Zespołem - Trening Menedżerski - Szkolenie
CeleDobry Szef to Przywódca!
Doskonalenie umiejętność niezbędnych do kierowania zespołem i budowanie swojego pozytywnego wizerunku jako przywódcy. Rozwój umiejętności menedżerskich i kierowania zespołem pracowników oraz zarządzania ludzmi i firmą.
Nabycie zdolności wywierania wpływu na ludzi. Zwiększenie efektywności pracy zespołu i motywacji pracowników. Uczestnicy warsztatów poznają zasad efektywnej komunikacji z zespołem i podnoszą na wyższy poziom umiejętności wywierania wpływu na współpracowników
Czy Twoi ludzie dają z siebie wszystko czy może coś sprawia, że zostawiają sobie "rezerwę"?Czas to zmienić.
PraktykiSzkolenia VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi. Co oznacza, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia.
Szkolenie od samego początku ma postać praktyczną są to studia przypadków praktycznych. Odgrywanie ról, ćwiczenie prezentacji, autoanaliza w oparciu o realizowane w trakcie treningu nagrania video.
Teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia - 20 % czasu szkolenia
Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, gry sytuacyjne, autoprezentacja i odgrywanie ról - 80 % czasu szkolenia
Ze względu na małą grupę szkoleniową, ale również na fakt, iż szkolenie poprowadzi doświadczony praktyk, zazwyczaj poruszane są również inne, indywidualne problemy zgłaszane przez uczestników. Nasze szkolenia są elastyczne i dostosowują się do potrzeb uczestników, tak aby każdy z nich odniósł jak największe korzyści, przyczyniając się w ten sposób do wzrostu efektywności.
Szczegółowe informacjeProgram:
Quo vadis? - Profil skutecznego przywódcy.
Już na samym początku szkolenia uczestnicy wspierani przez trenera kreślą wzór skutecznego przywódcy, do którego chcieliby dążyć.
Zidentyfikowane też zostają przeszkody i bariery na jakie mogą napotkać.
Co to jest zarządzanie/przewodzenie?
Rola menedżera a rola lidera.
Narzędzia pracy lidera:
- skuteczne przekazywanie poleceń
- kontrola
- pochwała vs. (motywująca) nagana
Przydzielanie zadań w oparciu o cele i role członków zespołu.
Jak planować i organizować pracę w zespole (cele i zadania zespołu)?
Czy planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola to już naprawdę wszystko co warunkuje osiąganie rezultatów?
Uświadomienie uczestnikom dodatkowych aspektów związanych ze skutecznym przewodzeniem zespołom pracowniczym.
Dlaczego ludzie mówiący tym samym językiem często nie potrafią się porozumieć?
Błędy w komunikacji i ich wpływ na efektywność zarządzanej grupy.
Jak efektywnie przekazywać polecenia ?
Najczęstsze błędy komunikacyjne w relacji przełożony/podwładny i ich wpływ na efektywność pracy zespołu.
Konflikt – przeciwstawne poglądy drogą do kreowania nowych rozwiązań. Radzenie sobie z trudnymi społecznie zachowaniami członków zespołu.
Motywacja – a cóż to takiego?
Przegląd teorii motywacji.
Kiedy ludzie zaczynają pracować tylko dla pieniędzy?
Najskuteczniejsze narzędzia motywacji.
Pochwała vs. (motywująca) nagana.
Jak wyzwalać inicjatywy i odpowiedzialności w zespole ?
Ludzie unikają odpowiedzialności – gdzie tkwi przyczyna?
Skuteczne delegowanie.
Jeszcze delegowanie czy już spychologia?
Zasady delegowania.
Najczęściej popełniane błędy.
Kontrola – motywuje czy zniechęca?
Warunki konieczne do tego aby kontrola była motywująca.
Narzędzia kontroli.
Jak sprawić aby podwładni „z radością” wypełniali raporty.
Efektywne zebrania ?
„Żadna wielka idea nie zrodziła się na meetingu firmowym, ale wiele głupich znalazło tam swój kres.”
Czy na prawdę musi nudno?
Najczęstsze błędy i sposoby ich unikania.
Uniwersalne i ponadczasowe prawa zarządzania.
Cztero-punktowa, skuteczna recepta na trwały sukces.
Poszukiwanie i kreowanie liderów.
Co odróżnia miernoty od prawdziwych przywódców?
Certyfikat: certyfikat ukończenia VIDI
Prowadzenie: TOMASZ KUBICIUS Menadżer Trener Coach
Trener z 15 doświadczeniem biznesowym i trenerskim. Praktyk i inżynier z praktycznym doświadczeniem w biznesie i zarządzaniu.. Jak mawiają klienci "... posiada nie często spotykaną umiejętność słuchania i dostrzegania rzeczywistych potrzeb klienta oraz dopasowywania się do nich wręcz idealnie."