Szczegółowe informacjeGrupa docelowa: 1-12 osób
Uzyskane umiejętności:
większa świadomość uczuć własnych oraz uczuć innych ludzi
skuteczniejsze kierowanie własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach
lepsza umiejętność słuchania innych ze zrozumieniem
większa świadomość mechanizmów własnego działania
umiejętność udzielania i otrzymywania informacji zwrotnych
Opis:
Szkolenie jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi (klienci, współpracownicy, bliscy). Podczas zajęć nie pracujemy nad zmianą sposobu zachowania, lecz nad lepszym uświadomieniem sobie emocji, zachowań, których uczestnicy zazwyczaj doświadczają. Celem kursu jest to, by każdy biorący w nim udział przyjrzał się swoim mocnym stronom i świadomie z nich korzystał podczas kontaktów biznesowych ( i nie tylko), by dostrzegł swoje słabe punkty i na tej podstawie stworzył indywidualny plan rozwoju. Celem kursu jest lepsze poznanie siebie i innych oraz praca nad własnym "stylem interpersonalnym"
Program szkolenia: Emocje
ćwiczenia związane z poszerzaniem świadomości własnych emocji pojawiających się w sytuacjach zawodowych
praca nad następującymi zagadnieniami:
na czym polega różnica między świadomością uczuć własnych a świadomością uczuć innych ludzi?
jak okazywać emocje?
jak odczytywać emocje u innych?
na czym polega gotowość do przyjmowania i wyrażania uczuć "pozytywnych" i "negatywnych"?
jak kierować własnymi emocjami zamiast je tłumić lub "puszczać" bez kontroli
w jaki sposób korzystać z wiedzy o emocjach w codziennych kontaktach z klientami i (współ)pracownikami?
Komunikacja - elementy treningu interpersonalnego (inteligencja emocjonalna - szkolenia)
słuchanie innych ze zrozumieniem
umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb
ćwiczenia mające na celu zwiększenie świadomości mechanizmów własnego działania w kontaktach z klientami i (współ)pracownikami: odpowiedź na pytanie dlaczego robię to co robię, po co robię to, co robię
efektywna i satysfakcjonująca współpraca z ludźmi
rywalizacja zamiast agresji
udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych
zadawanie pytań
parafrazowanie
interpretowanie
klasyfikowanie
ocenianie
odzwierciedlanie
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia Inteligencja emocjonalna