Program szkolenia
Wprowadzenie do emocji i inteligencji emocjonalnej
- Co to jest inteligencja emocjonalna?
- Jak powstają uczucia i emocje – mechanizmy ich powstawania
- Emocje ,,pozytywne’’ i ,,negatywne’’ i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi
- Język emocji
Budowanie poczucia kontroli, czyli jak przejąć kontrolę nad emocjami i uczuciami
- Co to jest stres? (trening relaksacji: w praktyce uczestnicy biorą udział w treningu relaksacji – czas trwania 30 min) i inne metody radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy
- Najczęstsze źródła stresu zawodowego
- Na co ma wpływ, a co jest wrodzone w ramach naszej wrażliwości na bodźce?
- Techniki ułatwiające dokonanie zmiany uczuć i emocji
- Porównanie typów negocjacyjnych
- Spirala emocji
Elementy psychologii kontaktów interpersonalnych a budowanie wizerunku siebie w oparciu o własne zasoby, możliwości, dokonania
- Analiza własnego stylu zachowania wg Marstona oraz dopasowanie własnego stylu do danej osoby
- Komunikowanie się w sytuacjach emocjonalnych
- Sposoby dopasowywania treści oraz formy do danego odbiorcy
- Informacja zwrotna
- Budowanie stanu pewności siebie
- Umiejętność pracy w zespole
- Redukcja niepożądanego stresu i tremy
Wpływ emocji na poziom skuteczności i satysfakcji z relacji z innymi
- Poczucie koherencji a zarządzanie emocjami
- Osobowość optymisty a osobowość pesymisty – a wpływ na emocje
- System przekonań a nawykowe reakcje i najczęściej odczuwane emocje
- Metody eliminacji niekorzystnych wzorców zachowań a sposoby postępowania
- Techniki zmiany osłabiających przekonań
- Jak się bronić przed wyuczoną bezradnością w życiu zawodowym i prywatnym
Narzędzie nowoczesnego biznesu – praktyczna intuicja
- Intuicja jako jedna z kompetencji inteligencji emocjonalnej (EQ)
- Rodzaje intuicji
- Przykłady zastosowania z sukcesem intuicji w praktyce biznesu
- Metody i techniki rozwoju intuicji
Szkolenie ma charakter treningu umiejętności – podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, rozwiązują testy pozwalające dokonać samooceny umiejętności.
Stosowane metody dydaktyczne to:
- analiza przypadku
- scenki warsztatowe
- ćwiczenia i gry edukacyjne
- ćwiczenia rozwijające wyobraźnię, myślenie kreatywne
- grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów
- symulacje
- gry menedżerskie
- testy
- dyskusja moderowana
- prezentacja trenera