Información
Misja i historia
Misja
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki prowadzi działalność o charakterze dydaktycznym i naukowo-badawczym, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki edukacyjnej i kształcenia w zakresie informatyki, jako dziedziny o potencjalnie największych perspektywach na rynku pracy. Podstawowym zadaniem prowadzonych w Uczelni studiów oraz innych form kształcenia jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną oraz w umiejętności praktyczne z dziedziny informatyki, które pozwolą na uzyskanie zatrudnienia zgodnego z posiadanymi kwalifikacjami, oczekiwaniami i predyspozycjami. Zatrudnienia, które stwarza warunki do samorealizacji oraz osiągnięcia przez absolwentów pożądanego statusu zawodowego i materialnego. W dłuższym horyzoncie czasowym zdobyta w Uczelni wiedza i umiejętności powinny również sprzyjać dalszemu doskonaleniu własnego warsztatu pracy poprzez kontynuację nauki w różnych formach kształcenia ustawicznego lub poprzez samokształcenie. Wykształcenie dobrego specjalisty – informatyka to podstawowy cel, jaki stawia sobie w swojej pracy Uczelnia.
Historia
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki została utworzona w sierpniu 2000 roku. W roku 2004 mury uczelni opuścili pierwsi absolwenci z dyplomem inżyniera informatyka. W tym samym roku uczelnia przeniosła się do nowej siedziby na ul. Lewartowskiego 17. Jednak miejsce, z którym Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki była związana i kojarzona od wielu lat to ulica Miła w Warszawie.
Adres - Miła 7 kojarzy się przynajmniej od 30 lat z nauczaniem informatyki. Już w latach '70 działało na Miłej studium zawodowe, które prowadziło takie specjalności, jak Przetwarzanie danych, Oprogramowanie maszyn cyfrowych czy Statystyka. Słuchacze na zajęciach w pracowniach zmechanizowanego obrachunku, automatycznego przetwarzania danych oraz elektronicznego przygotowywania i przetwarzania danych pracowali na polskich „komputerach” produkowanych przez zakłady Elwro oraz przedsiębiorstwo Mera.
Ówczesne komputery wykorzystywały perforowane papierowe taśmy, pokryte kombinacją otworów (bitowe kody znaków), na których były zapisywane informacje. Kopię zapisu uzyskiwano przez włożenie podwójnej taśmy. Dziś trudno w to uwierzyć, ale na zajęciach z informatyki przydawały się …nożyczki, gdyż, aby usunść błędny zapis należało przeciąć taśmę w odpowiednim miejscu i wstawić tam fragment z poprawną informacją.
Warto jednak podkreślić, że szkoła przy Miłej była jedną z pierwszych placówek, które prowadziły kształcenie w zakresie informatyki. Pierwszy nabór słuchaczy na specjalności informatyczne miał miejsce już w 1971 roku (wtedy szkoła mieściła się jeszcze przy ul. Śniadeckich), podczas gdy dopiero kilka lat później – w 1975 roku, utworzone zostały Instytuty Informatyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz Politechnice Warszawskiej, które stały się ośrodkami rozwoju wiedzy z dziedziny informatyki.
Począwszy od 1977 roku, kiedy szkoła przeniosła się do nowej siedziby na ul. Miłą nastąpił jej szybki rozwój. Był on związany przede wszystkim z rosnącym zapotrzebowaniem na specjalistów z dziedziny informatyki, którzy „posiadali znajomość mechanizacji prac obrachunkowych, eksploatacji maszyn licząco-analitycznych, organizacji zmechanizowanego obrachunku”. Program zajęć obejmował przedmioty takie jak: Programowanie maszyn w języku symbolicznym, Autokody, Elementy matematyki wyższej i metod numerycznych, Organizacja maszyn cyfrowych.
W procesie edukacji znaczny nacisk kładziono na praktyki zawodowe, które pozwalały zapoznać się ze specyfiką pracy banków i zakładów produkcyjnych, gdyż w tamtych latach to głównie w tego typu instytucjach znajdowali zatrudnienie specjaliści od „maszyn cyfrowych”.
W latach 80. szkoła na Miłej cieszyła się wciąż rosnącym zainteresowaniem młodzieży, każdego roku studium przeprowadzało nabór do kilkunastu nowych grup.
Od 1992 roku na Miłej rozpoczęło działalność Studium Informatyczne Mila College. W ciągu 10 lat działalności Studium opuściło około 4000 absolwentów. Większość z nich po otrzymaniu dyplomu Mila College ukończyła studia na kierunkach technicznych w renomowanych uczelniach warszawskich. Badania losów absolwentów pokazały, że w większości znaleźli oni pracę zgodną z profilem wykształcenia, a wiedza i umiejętności, które wynieśli z Mila College stały się dobrą podstawą dla dalszego rozwoju zawodowego.