Información
Z dniem 21 marca 2005 r. Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach jako
pierwsza niepubliczna Uczelnia Akademicka na Śląsku otrzymała uprawnienia do prowadzenia pełnego cyklu kształcenia wyższego.
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach posiada Akredytację Państwowej Komisji Akredytacyjnej.
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach jako jedna z pierwszych uczelni w Polsce otrzymała prestiżowy certyfikat
WIARYGODNEJ SZKOŁY nadawany przez Akademickie Centrum Informacyjne.
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach została powołana w celu kształcenia i wychowywania ludzi dojrzałych do samodzielnego i profesjonalnego rozwiązywania zarządczych, marketingowych, organizacyjnych i gospodarczych problemów przedsiębiorstw i instytucji oraz uczestniczenia w życiu gospodarczym i społecznym regionu, kraju i Europy, a także wspomagania organów władzy samorządowej i państwowej.
W procesie edukacyjnym korzystamy z inwencji oraz kreatywności naszych studentów. Chętnie wspieramy ich aktywność naukową i kulturalną.
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych realizuje proces edukacyjny i naukowo-badawczy dzięki wiedzy, doświadczeniu oraz zaangażowaniu uznanej w środowisku naukowym polskiej i zagranicznej kadry nauczycieli akademickich oraz wybitnych praktyków.
Nasza Uczelnia prowadzi
współpracę z czołowymi uczelniami w kraju i za granicą z uniwersytetami z Austrii, Danii, Hiszpanii, Niemiec, Rumunii, Turcji i Tajwanu. Dzięki niej nasi pracownicy naukowi i studenci mogą pogłębiać swoją wiedzę i doskonalić umiejętności językowe.
Uczelnia stawia sobie za cel zajęcie wiodącej pozycji wśród uczelni niepaństwowych w regionie. Szczególnym wyróżnikiem i dążeniem Uczelni jest zdobycie czołowej pozycji lidera w zakresie kształcenia w obszarze:
* zarządzania
* filologii (angielskiej, germańskiej, rosyjskiej oraz hiszpańskiej)
* filologii polskiej
* ekonomii
Uczelnia dąży do ciągłego rozwoju intelektualnego oraz wspomagania indywidualnych uzdolnień, a także aspiracji naukowych, społecznych i praktycznych zarówno studentów, jak i pracowników. Stwarza możliwość w pełni satysfakcjonującego rozwoju wszelkich zainteresowań oraz aktywności i przedsiębiorczości.
W tym celu inicjuje i wspiera liczne projekty i przedsięwzięcia starając się budować swoją pozycję i wizerunek na miarę XXI wieku.
Cykl kształcenia obejmuje studia: I, II stopnia oraz podyplomowe.
Uczelnia realizuje proces edukacyjny i naukowo-badawczy w oparciu o wiedzę oraz doświadczenie polskiej i zagranicznej kadry nauczycieli akademickich o uznanym w środowisku autorytecie naukowym i praktycznym.
Uczelnia posiada strukturę dwuwydziałową:
- Wydział Ekonomiczno-Inżynieryjny
- W ramach Wydziału Ekonomiczno-Inżynieryjnego funkcjonują następujące Katedry:
- Katedra Zarządzania i Finansów
- Katedra Marketingu
- Wydział Humanistyczny
- W ramach Wydziału Humanistycznego funkcjonuje
- Katedra Filologii
w skład której wchodzą następujące zakłady:
- Zakład Filologii Angielskiej
- Zakład Filologii Rosyjskiej
- Zakład Filologii Hiszpańskiej
- Zakład Filologii Germańskiej
- Zakład Języków Specjalistycznych