CelePo szkoleniu każdy z uczestników:
• będzie znał mocne i słabe strony swoich dotychczasowych prezentacji oraz stylu prezentowania
• będzie rozumiał i umiał wykorzystać wiedzę dotyczącą przygotowania i planowania prezentacji
• będzie potrafił jednoznacznie określić kluczowe zachowania i umiejętności stosowane przez najbardziej efektywnych prezenterów
• będzie potrafił zaplanować i przeprowadzić prezentację wykorzystując model efektywnego prezentera
• będzie umiał wyselekcjonować i przygotować odpowiednie grafiki, przykłady i pomoce wizualne tak, aby wzbogacić swoje prezentacje
• będzie znał obiektywną ocenę swojego nowego stylu prezentacji wg modelu Huthwaite
• otrzyma konstruktywne wskazówki do dalszego doskonalenia swoich umiejętności w precyzyjnie określonych obszarach
Szczegółowe informacjeJest to zaawansowany warsztat łączący opracowane przez Huthwaite modele psychologii kupującego i techniki perswazji, z wynikami badań nad reakcjami słuchaczy na różne style prezentacji. Dotyczy prezentacji mających z założenia wywierać wpływ na odbiorców, których celem jest przekonanie ich do podjęcia lub zmiany działań.
Zawartość programu
Identyfikacja mocnych i słabych stron
• Wstępne prezentacje i ćwiczenie pozwalające każdemu uczestnikowi poznać mocne i słabe strony dotychczasowego stylu prezentacji.
Model skutecznego prezentera
• Integracja, Struktura, Opracowanie, Retoryka.
Treść przekonujących prezentacji
• Opis obecnej sytuacji i problemów klienta.
• Przedstawienie siebie jako idealnego dostawcy.
• Potrzeby, tak jak formułuje je klient.
• Stosowane przez klienta kryteria wyboru idealnego dostawcy i sposób, w jaki je spełniamy.
• Problemy klienta i ich konsekwencje.
• Rozwiązania zaspokajające potrzeby klienta.
• Korzyści i wartość oferowanych rozwiązań.
• Radzenie sobie z obawami klienta dotyczącymi ryzyka, kosztów i problemów wdrożeniowych.
Style prezentacji
• Najczęstsze błędy.
• Dbanie o właściwy przekaz.
• Techniki radzenia sobie z trudnym audytorium.
Planowanie i przygotowanie prezentacji
• Wybór przekonujących treści.
• Planowanie kolejności i struktury.
• Przygotowywanie przykładów: ilustracje, pomoce wizualne i sprzęt.
• Warianty aranżacji wnętrza.