Gwarancje Bankowe i Ubezpieczeniowe - Aspekty Prawne - Szkolenie
Celezapoznanie uczestników z problemami prawnymi związanymi z gwarancjami bankowymi i ubezpieczeniowymi.
Profil słuchacza / wymogiUczestnicy szkolenia: pracownicy zajmujący się przyjmowaniem i obsługą gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, zawierający umowy związane z gwarancjami i sporządzający dokumenty związane z przyjmowanymi gwarancjami.
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia:
1. Podstawy prawne gwarancji w kodeksie cywilnym:
strony gwarancji i ich prawa i obowiązki,
cechy zobowiązania wynikającego z gwarancji,
realizacja gwarancji
2. Międzynarodowe zasady udzielania gwarancji: rodzaje gwarancji, procedury związane z udzielaniem gwarancji, odpowiedzialność gwaranta, uprawnienia beneficjenta.
3. Gwarancja bankowa:
podstawy prawne udzielania przez banki gwarancji wynikające z przepisów prawa bankowego,
rodzaje gwarancji bankowych,
sposób postępowania przy udzielaniu gwarancji,
uczestnicy gwarancji bankowej i ich prawa i obowiązki.
4. Rola, zadania i obowiązki zlecającego udzielenie gwarancji.
5. Gwarancja bankowa jako zobowiązanie banku:
oświadczenie banku jako podstawa zobowiązania,
forma zobowiązania,
odpowiedzialność banku z tytułu gwarancji,
realizacja gwarancji bankowej.
6. Zabezpieczenie roszczeń regresowych banku z tytułu gwarancji: