Gry Negocjacyjne - Zakupy z Pozycji "wygrany" - Szkolenie
Szczegółowe informacjeGra dobrze odzwierciedla wszystkie mechanizmy, jakie występują w zarządzaniu zakupami w przedsiębiorstwie. Uczestnicy w grze tworzą strategie, analizują rynek i konkurencję, opracowują plan działań i techniki jego wdrożenia.
Konstrukcja gier symulacyjnych pozwala na odzwierciedlenie nie tylko „twardych” działań -cen, prowizji. Akcentuje też aspekty „miękkie”, np. budowanie relacji z klientami. Grupa planuje, podejmuje decyzje i realizuje działania, a za kilka minut otrzymuje informacje o swojej skuteczności i o osiągniętych efektach. Może więc natychmiast wprowadzić korekty i poprawić swoje wyniki w przyszłym okresie.
Dzięki symulacjom uczestnicy zapamiętują trwale do 80% przekazywanej wiedzy, jednocześnie dobrze ją rozumiejąc. To wskaźnik nieosiągalny przy użyciu innych metod. Dzięki symulacjom uczestnicy zaczynają rozumieć złożone zjawiska i pojęcia, które trudno przekazać w książce czy na wykładzie lub - w przypadku doświadczonych ‘’kupców’’ - dostają feedback odnoszący się do ich obecnie wykonywanej pracy co umożliwia im inne spojrzenie na wiele w/w aspektów.
Symulacje to jedyna metoda, w której uczestnicy mogą podejmować decyzje i na żywo obserwować ich skutki. Wszystkie błędy, jakie popełniają i sukcesy, które osiągną, będą miały doskonałą wartość edukacyjną. Udział w symulacji to ogromne emocje, dzięki którym uczestnicy są jeszcze bardziej zaangażowani i trwalej zapamiętują wnioski ze szkolenia. Są tak zaangażowani, że zwykle nie chcą opuszczać stanowiska gry nawet podczas przerwy obiadowej.
Korzyści dla uczestników Czego się nauczymy
Różnych sposobów pozyskania przewagi negocjacyjnej
Manipulacji stosowanych w negocjacjach i sposobów radzenia sobie z nimi
Jaką wybrać strategię negocjacyjną ze względu na sytuację
Omawiane zagadnienia
Style negocjowania
Rolę gry w negocjacjach
Socjotechniki i gry stosowane podczas negocjacji - jak sobie z nimi radzić?
Typowe sytuacje negocjacyjne
Możliwe strategie rozwiązań
Rola emocji w grach negocjacyjnych
Rola siły w negocjacjach
Po zakończeniu szkolenia
Uczestnicy znają różnorodność stylów negocjacyjnych i ich zastosowania
Wiedzą czym są gry negocjacyjne i jak się przed nimi bronić
Znają strategie negocjacyjne, ich zastosowanie oraz możliwe rozwiązania
Zdają sobie sprawę z roli emocji w procesie negocjacyjnym i potrafią w praktyce nimi kierować
Znają rolę siły w negocjacjach
Potrafią radzić sobie z manipulacją ze strony klienta
A przede wszystkim... Prawdopodobnie po raz pierwszy przejdziesz przez negocjacje, w których możesz popełniać błędy bez konsekwencji! Będziesz mógł eksperymentować i wyciągać wnioski. Będziesz miał okazję sprawdzić jak inni reagują na nowe techniki gry bowiem dadzą Ci możliwość zdobycia wiedzy o sobie jako negocjatorze, a dodatkowo:
Poznasz swój indywidualny profil kompetencji. Czyli w czym tkwi siła Twoich negocjacji, a gdzie masz rezerwy, których wykorzystanie pozwoli podnieść Twoją efektywność
Będzie świadomie rozpoznawał i rozwijał swoje ‘’cechy negocjatora’’
Poznasz i przećwiczysz techniki, które najlepiej pasują do twojej osobowości
Gry wzmocnią Twoje najważniejsze cechy negocjatora – zyskasz potężny efekt synergii
Szkolenie polecamy dla
Wszystkich, którzy w codziennej pracy zawodowej zajmują się zakupami, negocjują warunki tych zakupów. Szkolenie może być przydatne w zasadzie dla wszystkich, gdyż pewnie każdy z nas kiedyś spotkał się z technikami manipulacyjnymi przy robieniu (jakichkolwiek) zakupów.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
ćwiczenia indywidualne i grupowe
analiza studium przypadku ( case study )
testy
gry i symulacje
dyskusje moderowane
prezentacje, demonstracje, obserwacja
wykłady połączone z prezentacjami multimedialnymi
ćwiczenia integrujące i energetyzujące
Rekwizyty
Plansze do gry, arkusze obliczeniowe, mapy terytorialne, materiały edukacyjne etc.
Program szkolenia
To ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia. Techniki manipulacji i obrony przed nimi. Realizacja w praktyczny, niepowtarzalny sposób założonych wcześniej celów.
Gry negocjacyjne - to nie jest zwykle szkolenie. To intensywny trening, którego celem jest stworzenie zawodowych negocjatorów, odpornych na manipulacje i umiejących w efektywny sposób wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności do osiągnięcia największych korzyści dla siebie i swojej firmy.