Czas trwania: 2 dni (2 x 8h)
Tryb prowadzenia zajęć: Wykład + warsztaty
Wymagania
- Podstawowa znajomość HTML
Program szkolenia
- Wprowadzenie do technologii Adobe Flash
- Omówienie narzędzi i środowiska Adobe Flash:
- ekran roboczy
- panele
- okna dodatkowe
- paleta z narzędziami
- Praca z grafiką:
- wektory – czym są? Użycie wektorowych narzędzi Flash
- tworzenie i edycja ścieżek (skalowanie, zniekształcanie, łączenie itp.)
- maski
- bitmapy
- import grafiki z zewnętrznych programów do Flash
- Praca z tekstem:
- zasady wprowadzania tekstów w dokumentach flash
- rodzaje tekstów, zasady edycji, możliwości i ograniczenia
- Techniki animacji i obsługa zdarzeń:
- animacja poklatkowa
- transformacje automatyczne
- ruch po ścieżce
- obsługa dźwięku
- Symbole: MovieClip, Graphics i Button.
- Język ActionScript:
- podstawy programowania obiektowego
- typy danych
- wyrażenia warunkowe i pętle
- tablice, funkcje, obiekty i klasy
- dostęp do symboli, animacje
- zdarzenia
- Flash a media zewnętrzne:
- obsługa XML
- obsługa mediów strumieniowych
- Publikowanie flash:
- osadzanie flasha w dokumencie XHTML
- prezentacja multimedialna
- Przyszłość flash