Firma na Facebooku. Tworzenie Fan Page'a, Komunikacja z Klientami - Szkolenie
Szczegółowe informacjeDlaczego Facebook? Co sprawia, że ten serwis stał się znakomitym nośnikiem akcji komercyjnych i świetną platformą do budowania relacji z marką? Ponieważ wszyscy mają tu równe szanse. Facebook jest tak samo dobry dla dużej marki odzieżowej, banku, jak i dla lokalnej gazety, klubu czy producenta FMCG. Bez wydawania dużych pieniędzy możesz wiele zyskać wizerunkowo i sprzedażowo. Bo o sukcesie nie decyduje wielkość budżetu, a ciekawy pomysł, codzienna aktywność, umiejętność rozmowy i zjednywania sympatii internautów. Na Facebooku jest już prawie 7 mln Polaków!
To szkolenie przeznaczone jest dla firm, które planują swoją obecność w serwisach społecznościowych lub niedawno do nich dołączyły. Nie prowadziły kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Nie współpracowały z liderami opinii i nie mają strategii obecności w social mediach. Aby sprawnie działać potrzebujesz wiedzy technicznej, jak stworzyć profil, jak go obsługiwać, jak zdobywać fanów, jak się z nimi komunikować. Tego właśnie dowiesz się dzięki szkoleniu ESSENTIS.
Rozwój umiejętności:
Tworzenia i obsługi fan page'a na Facebooku oraz grup, zakładek, wykorzystanie ściany
Łączenie strony firmowej z fan page'a
Przygotowania płatnej kampanii reklamowej na Facebooku
Przygotowania konkursów, promocji, wykorzystania wirtualnych giftów i kuponów rabatowych
Tworzenia strategii działań firmy na Facebooku i realizacji celów biznesowych firmy w mediach społecznościowych
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
Praktyczne ćwiczenia na komputerze - zakładanie profilu na Facebooku
Analityka aktualnych działań firm w social mediach: przykłady pozytywne i negatywne
Dyskusje w grupie
Uwaga: szkolenie z praktycznymi warsztatami na komputerach podłączonych do internetu.
Firma na Facebooku. Tworzenie fan page'a, komunikacja z klientami (poziom I).
Miejsce szkolenia: Warszawa.
Program szkolenia:
Dzień 1 Facebook, blogi, mikroblogi godz. 9:00 – 16:30
Prowadzący: Aleksander Winciorek
1. Dlaczego media społecznościowe
Pejzaż mediów społecznościowych. Główne trendy, pojęcia i perspektywy rozwoju.
Media społecznościowe w Polsce i na świecie - liczby, trendy
Serwisy społecznościowe
Blogi
Mikroblogi
Platformy wideo
Użytkownicy mediów społecznościowych
Kto i w jaki sposób korzysta z mediów społecznościowych
Prosumenci - siła opinii
Fan - ambasador marki i źródło rekomendacji
Serwisy społecznościowe a inne media. Podobieństwa, różnice, szanse, zagrożenia. 2. Firma na Facebooku – pierwsze kroki
Najważniejsze narzędzia serwisu i ich wykorzystanie do celów marketingowych Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie konta oraz fan page'a
Zakładamy konto na Facebooku
fan page czy grupa?
Strona oficjalna czy społecznościowa?
Zakładamy fan page'a – krok po kroku
Elementy fan page'a
Ściana
Zakładki
Sekcje specjalne
SEO
Ćwiczenia praktyczne: Komunikacja na Facebooku
Aktualizacja statusów
Notki (notes)
Wydarzenia (events)
Multimedia (zdjęcia i filmy)
Linki
Dyskusje
3. Media społecznościowe z perspektywy biznesowej
Najmocniejsze punkty biznesowe mediów społecznościowych, wady, wyzwania i zagrożenia na przykładach z Polski i świata
Jak działają marki w mediach społecznościowych
Dlaczego społeczności są ważne w budowaniu relacji z klientami
Social media i pieniądze, czyli ile to wszystko kosztuje
4. Aplikacje, widżety, Facebook Connect, Facebook Social Graph
Serwis jako „otwarta platforma”, jej możliwości i perspektywy biznesowe. Przykłady polskich i światowych aplikacji stworzonych do realizacji konkretnych celów biznesowych. Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność w mediach społecznościowych z innymi działaniami marki w internecie
Zasady działania aplikacji i widżetów
Przykłady wykorzystania marketingowego
Aplikacje angażujące
Aplikacje sprzedażowe
Gry marketingowe
Przykłady
Dzień 2 godz.Facebook, blogi, mikroblogi 9:00 – 16:30
Prowadzący: Aleksander Winciorek
1. Możliwości reklamowe na Facebooku
Najważniejsze narzędzia reklamowe serwisu (wady i zalety poszczególnych rozwiązań). Modele cenowe i rozliczeniowe. Analiza przykładów efektywnych kampanii polskich i zagranicznych
Zasady i kodeks reklamodawcy
Targetowanie
ASU
Performance Ads
Engagement Ads
Virtual Gifts
Kupony rabatowe
Jak zamówić reklamę na Facebooku
Przykłady kampanii
Ćwiczenia praktyczne: Tworzymy własną kampanię reklamową 2. Zasady komunikacji w mediach społecznościowych
Serwis jako „otwarta platforma”, jej możliwości i perspektywy biznesowe. Przykłady polskich i światowych aplikacji stworzonych do realizacji konkretnych celów biznesowych. Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność w mediach społecznościowych z innymi działaniami marki w internecie
Angażowanie a spam
Best practices
Czego robić nie wolno – analiza najczęściej popełnianych przez marki błędów w komunikacji
3. Organizacja społecznościowej obecności marki
Biznesowe perspektywy wykorzystania mikroblogów. Czy każda firma mikrobloga potrzebuje i w jakich sytuacjach mogą one być efektywne Warsztaty: poznanie specyfiki języka komunikacji mikroblogowej, tworzenie własnego mikrobloga, posługiwanie się narzędziami jego promocji
Organizacja wewnątrz firmy
Budowa strategii metodą za pomocą metodologii POST (people, objective, strategy, technology)
Współpraca z agencją i developerami
Jak napisać dobry brief
Jak oceniać wyniki
Ćwiczenia praktyczne: Analiza SWOT mediów społecznościowych 4. Media społecznościowe – następne kroki
Wprowadzenie do zagadnień omawianych szerzej w drugiej części szkolenia
Social Face
Social Media Policy
Zaawansowane aktywacji, długoterminowa strategia
Zarządzanie kryzysem
Współpraca z liderami opinie
5. Konkluzje i rekomendacje Ćwiczenia praktyczne: Studium przypadków z branż uczestników szkolenia