Facebook, Twitter, Blogi i Fora. Jak Mądrze Wykorzystywać Media Społecznościowe w Marketingu - Szkolenie
CeleCelem szkolenia jest przygotowanie uczestników do sprawnego i profesjonalnego prowadzenia kampanii marketingowych w mediach społecznościowych.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
*efektywnie docierać do swoich potencjalnych klientów w Sieci,
*budować strategię komunikacji marketingowej,
*tworzyć treści dedykowane do internetu,
*współpracować z bloggerami i dostawcami rozwiązań,
*budować trwałe relacje z konsumentami,
*oceniać wartość rozwiązań e-marketingowych proponowanych im przez dostawców,
*rozpoznawać i zarządzać sytuacjami kryzysowymi w Social Media,
*oceniać skuteczność rozwiązań i optymalizować działania pod kątem efektywnego wykorzystania budżetu.
Szczegółowe informacjeSocial media (media społecznościowe) zmieniły internet i zachowania internautów, którzy uzyskali możliwość łatwego, bezpośredniego zaznaczenia swojej obecności w sieci. Media społecznościowe stały też platformą prawie bezpośredniej komunikacji pomiędzy osobami o takich samych podglądach, zainteresowaniach, doświadczeniach.
Eksperci i specjaliści od komunikacji marketingowej bardzo szybko dostrzegli olbrzymi komercyjny potencjał tkwiący w social media.
O tym jak prowadzić kampanie marketingowe, jak promować firmę, markę, produkt w mediach społecznościowych opowiemy w trakcie tego szkolenia.
Unikalną wartością tego szkolenia są warsztaty prowadzone online. Uczestnicząc w szkoleniu w jego trakcie będziesz pracował bezpośrednio na facebooku, twitterze, blogach bądź forach - prowadząc elementy kampanii marketingowej. Uczestników prosimy o (o ile możliwe) zabranie ze sobą laptopów z dostępem Wi-Fi ( potrzebne będą drugiego dnia szkolenia)
1. WSTĘP - MARKETING W INTERNECIE
Internet jako medium - podobieństwa, różnice i przewagi wobec innych mediów
E-Konsumenci - kim są , czego szukają i czego oczekują?
Podstawowa terminologia w e-marketingu
Targetowanie reklam w internecie ( warsztat )
2. WEB 2.0 - KAŻDY JEST TWÓRCĄ
Ewolucja serwisów internetowych
User Generated Content i komunikacja dwukierunkowa
Fora internetowe i agregatory opinii
Przegląd najważniejszych polskich serwisów Web 2.0 ( case studies )
3. BLOG - ROZMAWIAJ, A NIE MÓW!
Czym jest blog, a czym zdecydowanie nie jest
Webwriting - tworzenie treści do sieci (warsztat)
Siła blogosfery i liderów opinii - współpraca z bloggerami ( case studies )
Blog jako narzędzie komunikacji wewnętrznej
4. SOCIAL MEDIA - UCZESTNICY, A NIE UŻYTKOWNICY
Sieci społecznościowe: zasięgi, zasady działania, funkcjonalności
Budowanie społeczności wokół marki - cele i metody ( case studies )
Mikroblogi (Twitter, Blip) ( warsztat )
Serwisy społecznościowe (Facebook, Nasza-Klasa, Goldenline i inne) ( warsztat )
5. STRATEGIA DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA
Engagement Marketing w sieciach społecznościowych ( case studies )
Word of Mouth Marketing - szanse i zagrożenia oraz kodeks dobrych praktyk
Viral Marketing - jak zaprojektować udaną kampanię wirusową
Kampanie reklamowe w serwisach web 2.0 ( warsztat )
Postępowanie w sytuacjach kryzysowych ( case studies )
6. SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA
Wskaźniki skuteczności
Efektywność i optymalizacja działań ( warsztat )
Monitoring mediów internetowych
7. CASE STUDIES8. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA I PODSUMOWANIE