Excel w Dziale Personalnym – Warsztaty Specjalistyczne
Cele* Pokazanie, jak korzystając z funkcjonalności dostępnych w MS Excel, przyspieszyć pracę w zakresie przygotowania, obróbki i analizowania danych.
* Nauka, jak liczyć różnego rodzaju wskaźniki w dziale personalnym przy użyciu arkusza kalkulacyjnego. Ponadto pokażemy, jak szybko analizować bardzo duże bazy danych i tworzyć z nich raporty.
Tutuł uzyskanyCertyfikat ukończenia szkolenia
Szczegółowe informacjeKorzyści dla uczestników:
Zdobycie umiejętność szybkiej analizy dużych zbiorów danych.
Zdobycie wiedzy na temat budowy systemów raportowania dla podwładnych oraz raportów dla przełożonych
Wszystkie ćwiczenia i materiały wykonane w Excelu można po zakończeniu zajęć zgrać i zabrać ze sobą
Profil uczestnika:
Osoby pracujące w działach personalnych, które wykorzystują arkusz kalkulacyjny do codziennej pracy.
Od uczestników warsztatów oczekujemy, sprawnego posługiwania się podstawowymi formułami (suma, różnica, iloraz iloczyn) oraz praktycznej znajomości formatowania (format cyfr, kolory czcionek, obramowania, kolory).
Metodologia szkolenia:
Warsztaty komputerowe
Program: 1. Kalkulacje i obliczenia w dziale personalnym z zastosowaniem funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel (funkcje matematyczne, logiczne, tekstowe, daty, wyszukiwania):
Kalkulacja kosztów zatrudnienia
Obliczenia związane ze stażem pracy, określaniem dat przejścia na emeryturę, wejścia w wiek ochronny przy spełnieniu różnych warunków (np. praca w warunkach szkodliwych itp.)
Obliczenia związane z czasem pracy pracownika
Przygotowanie planów i ewidencji urlopowych
Kalkulacja wynagrodzeń finansowych i niefinansowych
Kalkulacja kosztów rotacji personelu
Ewidencja odzieży roboczej
Ewidencja szkoleń
Kalkulacja kosztów funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej nieobecności
2. Analiza i porównanie w czasie różnego rodzaju mierników – dynamiczna analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej (zasady działania tabeli przestawnej):
Analiza struktury i dynamiki zatrudnienia
Analiza absencji
Przygotowanie budżetu na podstawie danych historycznych
Analiza rotacji kadr
Analiza ewidencji urlopowych
Analiza czasu pracy pracowników
Analiza kosztochłonności i efektywności procesu rekrutacji
Analiza szkoleń
3. Jak zabezpieczyć opracowane i przygotowane analizy i raporty:
Ochrona pliku i arkusza przed zmianami
Zezwolenie na edycję konkretnych komórek
Ukrywanie formuł w komórkach
Listy do wyboru wpisywanych danych
4. Inne funkcjonalności pomagające w codziennej pracy: