Efektywna Komunikacja z Elementami Inteligencji Emocjonalnej - Szkolenie
CeleCelem szkolenia jest przekazanie uczestnikom zasad, dotyczących poprawnej komunikacji i przekazywania informacji, a także ćwiczenie umiejętności interpersonalnych opartych na założeniach inteligencji emocjonalnej. Podczas szkolenia będą poruszane zagadnienia dotyczące podstaw komunikacyjnych, roli informacji zwrotnej, sztuki argumentowania, panowania nad własnymi emocjami i odczytywania emocji innych.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą ćwiczyć i rozwijać swoje umiejętności interpersonalne.
Szczegółowe informacjePo szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
Usprawnić komunikację wewnątrz organizacji
Skutecznie przekazać komunikatu
Zastosować prawa asertywności
Przekonać innych do swoich racji
Praktycznie przełożyć zagadnienia teoretyczne na umiejętności komunikacyjne stosowane na co dzień
Wskazać na czym polega różnica między świadomością uczuć własnych a świadomością uczuć innych ludzi
Program szkolenie:
Podstawowe zasady komunikacji
Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu
Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy d tego co odbiorca zapamiętuje
Przekazywanie informacji zwrotnej
Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
Skąd się bierze plotka?
Przepływ informacji pionowy i poziomy
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
Emocje
Jak budować satysfakcjonujące relacje z klientem, podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi
Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
Budowanie samoświadomości zarządzania emocjami
Sztuka argumentowania i perswazji
Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji