Efektywna i skuteczna komunikacja w dziale finansowo-księgowym
Szczegółowe informacjeProgram: Komunikacja jako narzędzie pracy
• Definicja oraz proces komunikacji
• Model procesu komunikacji interpersonalnej
• Warunki istnienia poprawnej komunikacji
• Kanały komunikacyjne
• Bariery w komunikacji
• Aktywne słuchanie, parafraza, empatia
• Prowadzenie rozmowy oraz kontrolowanie jej przebiegu
• Słuchanie i zadawanie pytań
• Mapy, kody i filtry umysłowe
• Sztuka dialektyki – nie każdy może być oratorem, ale każdy może doskonale się komunikować
Efektywna komunikacja pomiędzy zespołami i działami firmy
• Zespół finansów (jak i każdy inny) dobrym partnerem biznesowym
• Ludzie i kultura organizacyjna
• Rola wzajemnego zrozumienia potrzeb poszczególnych pracowników i działów organizacji
•„Pro-aktywne” działania zespołów w kierunku maksymalizacji efektów poprawnej i skutecznej komunikacji wewnętrznej