Dyskryminacja i Mobbing w Stosunkach Pracy - Szkolenie
CeleCelem szkolenia jest wykształcenie umiejętności identyfikowania, zapobiegania oraz reagowania na dyskryminację i mobbing u osób zarządzających pracą innych.
Szkolenie oparte jest na najnowszych przepisach prawa pracy oraz na orzecznictwie polskim i europejskim. Uczestnicy poznają regulacje w tym zakresie, dowiedzą się o konsekwencjach prawnych, a także o roszczeniach przysługujących pracownikom. Podczas pracy na przykładach uczestnicy będą w grupach opracowywać najlepsze rozwiązania opisanych sytuacji, a następnie dowiedzą się o faktycznych decyzjach podjętych przez sądy.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i menedżerów, specjalistów ds. personalnych oraz wszystkich pracowników, którzy są zaangażowani w procesy związane z zarządzaniem ludźmi i mogą spotkać się w codziennych relacjach z sytuacjami, w których dochodzi do nierównego traktowania. Także osoby, które w firmach tworzą regulacje związane z procesami kadrowymi i podejmują decyzje w tym obszarze, będą miały okazję zapoznać się z przykładami sytuacji, w których stosowany był mobbing lub nastąpiło naruszenie zasady równego traktowania oraz skutkami tych działań.
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia
Co to jest dyskryminacja w zatrudnieniu?
dyskryminowanie bezpośrednie,
dyskryminowanie pośrednie.
Normy prawne dotyczące dyskryminacji w polskim i wspólnotowym prawie pracy.
Zapisy dyskryminacyjne w wewnętrznych dokumentach i regulacjach prawnych.
Nierówne traktowanie a molestowanie.
Rola pracodawcy wobec zjawiska dyskryminacji w zatrudnieniu.
Dobra osobiste pracownika - granice działania pracodawcy.
Środki indywidualnej ochrony prawnej przed dyskryminacją w zatrudnieniu.
Dyskryminacja, mobbing - różne pojęcia.
Mobbing jako zjawisko:
kiedy i dlaczego występuje mobbing?
objawy i cechy mobbingu,
45 cech mobbingu.
Konflikt jako źródło mobbingu.
Obowiązek pracodawcy przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy.