CeleCelem studiów jest uzupełnienie wiedzy w zakresie kształtowania strategii etycznego i odpowiedzialnego biznesu, a także nabycie przez uczestników wysoko cenionych na rynku umiejętności efektywnego wykorzystywania różnorodnych instrumentów zarządzania społeczną odpowiedzialnością (CSR) w nowoczesnej organizacji.
PraktykiStudia realizowane we współpracy z PricewaterhouseCoopers. Studia:„CSR. Strategia odpowiedzialnego biznesu” są efektem ścisłej współpracy merytorycznej firmy PricewaterhouseCoopers z Akademią Leona Koźmińskiego, co gwarantuje kompleksowe ujęcie zagadnienia CSR nie tylko od strony teorii, ale i praktyki biznesowej. Program studiów łączy elementy teorii z zajęciami praktycznymi, a poprzez liczne spotkaniami z praktykami z różnych dziedzin biznesu, zapewnia kompleksowe przygotowanie do efektywnego wdrożenia w pracy zawodowej nabytej przez uczestników wiedzy.
Profil słuchacza / wymogiStudia przeznaczone są przede wszystkim dla osób, które posiadają lub będą posiadać uprawnienia decyzyjne w zakresie budowy i realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu, a także doświadczonych specjalistów z działu rozwoju biznesu, relacji z inwestorami, pionów komunikacji społecznej, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów wewnętrznych. Zdobyta wiedza i umiejętności będą też przydatne w dalszej karierze zawodowej osób zainteresowanych perspektywami rozwoju problematyki zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu jako polityki państwowej, pracowników profesjonalnych organizacji pozarządowych i firm konsultingowych.
Szczegółowe informacjeStudia obejmują trzy części:
Część I (50 godzin):
zajęcia w formie wykładów i dyskusji - prowadzone przez wybitnych pracowników nauki.
Część II (90 godzin):
zajęcia w formie warsztatów przedmiotowych i analiz przypadków – prowadzone przez najlepszych na rynku praktyków, dotyczące optymalnych rozwiązań z zakresu etycznego i odpowiedzialnego biznesu.
Część III (40 godzin):
profesjonalne szkolenie na temat planowania, analizy, prowadzenia dialogu z interesariuszami, projektowania, implementacji, zarządzania, raportowania i komunikacji całościowej strategii odpowiedzialnego biznesu – prowadzone przez ekspertów z PricewaterhouseCoopers
Studia kończą się projektem pisanym w grupach, zawierającym przygotowany projekt strategii społecznej odpowiedzialności z etapami wdrożenia i wskaźnikami oceny efektywności lub raport społeczny wybranej organizacji.