Controlling – Warsztaty Praktyczne Dla Zaawansowanych
CeleDostarczenie uczestnikom dogłębnej i rozszerzonej wiedzy z zakresu controllingu na poziomie pozwalającym na reorientację firmy w kierunku tej metody zarządzania.
Profil słuchacza / wymogi- właściciele przedsiębiorstw, dyrektorzy ekonomiczno - finansowi, główni księgowi, kierownicy wszystkich szczebli zarządzania, controllerzy
- osoby, które w przyszłości chciałyby zajmować stanowiska wymagające posiadania wiedzy z zakresu controllingu
- pracownicy departamentów controllingu i rachunkowości, informacji zarządczej, planowania i analiz oraz strategii i rozwoju
- menedżerowie odpowiedzialni za planowanie i tworzenie analiz
- audytorzy wewnętrzni – w przypadku wybranych modułów kursu.
Szczegółowe informacjeKorzyści dla uczestników szkolenia:
W ramach warsztatu praktycznego poznasz:
- skuteczne metody i techniki umożliwiające budowę efektywnego systemu controllingu w praktyce
- uzyskasz praktyczne umiejętności wykorzystywania instrumentów controllingu w codziennej działalności biznesowej
- zdobędziesz i usystematyzujesz wiedzę na temat controllingu
- zyskasz większą pewność i skuteczność działania.
Potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu:
Certyfikat ukończenia szkolenia Fundacji Rozwoju Rachunkowości.
Dodatkowe informacje:
W trakcie trwania szkolenia uczestnicy otrzymują wszystkie niezbędne materiały edukacyjne. Cena szkolenia obejmuje także serwis kawowy i lunch.
Program Szkolenia
Dzień 1: CONTROLLING OPERACYJNY (wykład i ćwiczenia)
1. Metody badania zmienności kosztów
2. Decyzje produkcyjne w zakresie wąskich gardeł
3. Biznes Plan i Budżetowanie jako baza do wdrożenia karty wyników w przedsiębiorstwie
4. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy w przedsiębiorstwie i metody jego redukcji
5. Wewnętrzna ocena kontrahentów z wykorzystaniem analizy finansowej (rating klienta)
6. Wykorzystanie metod ratingu do oceny procesów w spółkach zależnych i stowarzyszonych
7. Ocena zarządów spółek zależnych i stowarzyszonych
Standardowe błędy w zarządzaniu ludźmi
Dzień 2: CONTROLLING STRATEGICZNY (wykład i ćwiczenia)
1. Spojrzenie na przedsiębiorstwo z perspektywy właścicielskiej
Koszt kapitału własnego w przedsiębiorstwie
2. Metody budowania wartości przedsiębiorstwa
3. Wartość firmy - Goodwill
4. Mierniki skuteczności zwiększania wartości przedsiębiorstwa
5. Źródła finansowania działalności
6. Dźwignia finansowa
7. WACC (średnioważony koszt kapitału)
8. Standardowe błędy w kontraktach menadżerskich
9. Podstawy metody DCF
10. Odpowiedzialność metody za kryzys finansowy na świecie